• kmn2

Vilken storlek på overall?

Läste någonstans här att stl 80 skall passa när barnet är mellan 80-90 cm. Stämmer det?
    min dotter är nu ca 84 cm lång, och då borde en overall stl 80 passa perfekt under vintern, eller hur? En storlek 86 har hon ju inte ens vuxit i, så den borde ju bli jättestor, och jag tror inte ens hon hinner växa i den under vintern....
    Åh vad jag tycker det här med storlekar är svårt!! Hjälp.

• Svar på tråden Vilken storlek på overall?
  • Philippa

Är hon 84 lång skulle jag köpa 86 eller till och med 92 eftersom de har så mycket kläder under en overall...

Absolut inte str 80....

• Ronjan709

Min son är 79 cm lång o storlek 80 passar bra men ska jag köpa så köper jag stl 86 så den räcker vintern ut. Men du kan ju prova att det inte bara är för stort först..

• Ssunshine

min son är inte ens 80 lång och jaghar köpt en i stlk 92 nu till vintern

veni vidi vici
  • Nalle Puh73

Elias var 83 cm för ett år sen och vi köpte en 98. Visst lite stor första tiden men inget som störde. Men det var perfekt sen till vårvintern. Mindre hade blivit för liten. Hade en 92 till första pojken som var 84 cm i samma ålder och den skar in i rumpan innan overallsäsongen var över.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Flickan och kråkan

Det beror ju på märke. Didriksons små storlekar är exempelvis väldigt stora. Min yngsta har stl 86 i kläder men fullständigt drunknar i storebrors overall (didrikson) stl 90. Hade jag köpt en likadan till honom hade 80 varit lagom....med gott om utrymme att växa i.

• Nalle Puh73

Mitt råd är prova overallen och se till att du minst har en handfull näve i grenen när du provar. Då brukar den räcka till även om det inte gör det hos oss. Har snabbväxande trollungar i familjen

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • kmn2

Har bestämt mig nu. Det blir en mikk-line storlek 86.

• Sarah84

Sonen är 80cm & vi fick köpa en overall o storlek 98, så NEJ de stämmewr inte alls att storleken är precis i antal cm de är långa.
    I vanliga kläder har han 92. Jag skulle inte ta mindre än storlek 92 i overall..

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • cloudberry79

Beror på märket! Didriksons mfl har storlekar som anger minsta storleken i ett 10-cm intervall. Så, 80 är 80-90 cm och 90 är då 90-100. De stora kedjorna använder samma storleksangivelse som på vanliga kläder, där vill man nog gå upp en storlek för att de ska hålla hela vintern. Och, som sagts tidigare, minst en näve overall ska du få tag på i grenen när barnet har den på sig.

If you love me - please don't feed me!
  • BabyJia

Har själv undrat över detta, min dotter var 79 cm när vi var sist på kontroll för typ 3 veckor sen. En overall i stl 80 vet jag inte skulle funka. Men har funderat på  antingen stl 86 eller 92. Bästa är nog att prova.

• Emmylou

Fick tipset, i butik där jag köpte sonens overall (han var inte med), att prova overallen med tjock tröja under, dra upp den så långt man kan över huvudet (i nacken), då ska den hamna ett par cm över öronen om den är lagom stor.

Svar på tråden Vilken storlek på overall?