Anonym (hetsätare) skrev 2010-09-12 12:08:08 följande:
Hej du=)
Tack för att du ville dela med dina erfarenheter och dom fina tipsen självklart kan vi hjälpa varandra och som du sa du har ju tidigare tagit dig ur detta liksom mig och bara fått ett återfall och detta kommer vi fixa,. Så länge vi fokuserar oss på att bli friska och inte tänker på bantning. För just nu så skiter jag fullständigt om jag ser uppsvälld ut för min starka vilja att bli frisk är starkare än att få en smal kropp. Men självklart mår jag piss varje gång jag ska ut för dörren och klä på mig. Men det går över det är en stark ångest men sen lägger det sig.
Rädslan för att bli störr finns där hela tiden för jag äter verkligen ordentligt och det var längesen jag åt så mycket mat (utan att hetsäta) Men som sagt det är så här man ska äta så det är bara bita ihopa och kroppen kommer att återställa sig.
För enligt hon på ätstörningskliniken så menar hon på att äter jag som jag gör nu så lär jag gå ner än upp för innan när jag hetsåt smällde jag i mig 3 dubbelt kalorier än mitt dagliga behov. Så det känns tryggt på ett sätt
Men sen lite tips till dig;) Ge upp tanken på att gå ner i vikt för då kan du inte blir frisk , ät regelbundet och ordentligt vilket du redan vet och gav mig råd på. Sen träning är en big no no för min del för det är då jag faller ner igen, tror nog det vore bra även för dig att lägg träningen på hyllan och koncentrea dig på att äta rätt och göra det så normalt så möjligt, Att sluta fred med maten och låt det bli en glädje.
Nu måste jag äta lunch sen ska jag iväg och jobba natt utmaning.
Hör gärna av dig här på tråden. många styrke kramar till dig
Vi fixar detta=)
ja jag vet att jag absolut INTE ska tänka att jag ska gå ner i vikt, men det är så himla svårt. Jag trivs så oerhört mycket bättre med mig själv om jag väger 5 kg mindre än nu. Många tror (också min psykolog) att jag inte skulle nöja mig när jag gått ner dessa 5 kg men det gör jag faktiskt. Inte så att jag blir supernöjd med min kropp men tillräckligt nöjd för att inte tänka fula tankar om mig själv.
För mig är det en dragkamp. Jag hetsäter aldrig numera men det kan lätt bli att jag överäter, och det är ju lika illa det. Men jag är glad att jag i alla fall inte spyr längre. Idag har varit en bra dag även om jag har ätit lite sötsaker. Jag va hos en kompis nyss och åt en kaka, jag är glad att jag kunde stoppa vid en. Och jag är glad att jag kunde gå o lägga mig nu utan att äta nåt mer...
Jättebra tankar att du mycket hellre vill bli frisk än smal. Det är så man ska tänka!!! Hur har det gått i natt för dig? kram!!