• Lalalong

Ni som brukar handla på hm.com

Vet ni hur lång tid efter att det står att paketet/brevet är levererat till ni har det i brevlådan eller på ert postkontor?
    Om jag loggar in på mina sidor står det att mina kläder levererades 7/9 men jag har fortfarande inte fått något. Oootålig!
    Eftersom det skickas som brev går det inte att spåra heller...

Klara 060504, Alva 100117
  • Svar på tråden Ni som brukar handla på hm.com
  • Kanina

det går att spåra. Ring till HM. Ironiskt nog har jag samma problem.. och ska preciiiiis ring dom. Mitt borde också varit frame nu. Vill ha min efterlängtade höstkollektionHjärta

• Lalalong
    Kanina skrev 2010-09-10 13:32:53 följande:
    det går att spåra. Ring till HM. Ironiskt nog har jag samma problem.. och ska preciiiiis ring dom. Mitt borde också varit frame nu. Vill ha min efterlängtade höstkollektionHjärta
    Men det står så här
    "Klicka på kollinumret för att länkas till paketdistributörens sökfunktion. Om kollinummer saknas är leveransen skickad som ett brev och är inte sökbar"

Går det ändå menar du?

Usch... ringa vill jag inte.. Men du får gärna berätta vad som sa till dig
    När står det att ditt levererades?
  • Kanina
    Lalalong skrev 2010-09-10 13:35:50 följande:
    Men det står så här
    "Klicka på kollinumret för att länkas till paketdistributörens sökfunktion. Om kollinummer saknas är leveransen skickad som ett brev och är inte sökbar"

Går det ändå menar du?

Usch... ringa vill jag inte.. Men du får gärna berätta vad som sa till dig
    När står det att ditt levererades?
    Mitt skulle vara levererat en vecka sedan. Första veckan i september. Men inte kommit ännu.
    Men ring du med.. dom är verkligen jättetrevliga och kötiden är högst på 5 minuter..Kyss
  • Lalalong
    Kanina skrev 2010-09-10 13:50:32 följande:
    Mitt skulle vara levererat en vecka sedan. Första veckan i september. Men inte kommit ännu.
    Men ring du med.. dom är verkligen jättetrevliga och kötiden är högst på 5 minuter..Kyss
    Vad konstigt! Vad sa dom när du ringde då? Hade dom någon bra förklaring?

Okeej.. Ja jag ska ringa. Men jag väntar till på måndag. Det har ju trots allt bara gått 3 dagar ännu
    Tack för dina svar
  • delifi2

vet inte om de har levernas problem eller nåt för vi väntade jättelänge innan vi fick vårt paket, tog mer än 2 veckor

• Göteborgsbruden

Brukar ta evigheter för min del(över en månad) och alltid är det något som hunnit ta slut så jag inte får det när dom väl skickar paketet... *mutter*.

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • Joico

Ligger de under "Levererade varor/Returer" och det står "Leverans 2010-09-07"?

Om jag kollar hur det såg ut för mitt senaste paket så såg det ut såhär:

FRAKT BOKAD 2010-07-07
    SORTERAD 2010-07-09
    UNDER TRANSPORT 2010-07-12
    ANKOMMER OMBUD 2010-07-12
    SMS-AVISERAD 2010-07-13
    UTHÄMTAD 2010-07-14

De är ungefär samma lika på alla.. Så en vecka skulle jag säga

• Lalalong
    delifi2 skrev 2010-09-10 14:12:20 följande:
    vet inte om de har levernas problem eller nåt för vi väntade jättelänge innan vi fick vårt paket, tog mer än 2 veckor
    Oj då!
    Men stod det att dina kläder var levererade så länge också då?
    Hoppas det går fortare här!
    Göteborgsbruden skrev 2010-09-10 14:14:01 följande:
    Brukar ta evigheter för min del(över en månad) och alltid är det något som hunnit ta slut så jag inte får det när dom väl skickar paketet... *mutter*.
    Brukar det stå att dina kläder är levererade också då? Fast det tar så lång tid??
    Joico skrev 2010-09-10 14:45:00 följande:
    Ligger de under "Levererade varor/Returer" och det står "Leverans 2010-09-07"?

Om jag kollar hur det såg ut för mitt senaste paket så såg det ut såhär:

FRAKT BOKAD 2010-07-07
    SORTERAD 2010-07-09
    UNDER TRANSPORT 2010-07-12
    ANKOMMER OMBUD 2010-07-12
    SMS-AVISERAD 2010-07-13
    UTHÄMTAD 2010-07-14

De är ungefär samma lika på alla.. Så en vecka skulle jag säga
    Ja precis. Under varor att leverera står det att jag inte har några varor som inte levererat. Sen under
    Leverarade varor/returer står det "Leverans 2010-09-07".
    Jag tycker det är ganska missvisande överhuvudtaget för varorna är inte alls levererade 2010-09-07. Kan hända att dom skickades då, men levererade är dom inte.

Men kan det inte vara att ditt är skickat med DHL/Schenker då och har ett kollinummer? Då kan man ju följa paketets varje steg i processen så att säga.
  • äppelmos

jag beställde där en gång, även om jag gillar att shoppa på nätet så gör jag aldrig om det på hm.se. jag köpte lite vintermyskläder... levernsen var 2 MÅNADER, det hann bli vår!!!!!!!
    så tyvärr aldrig mer 

• puzzlet

Det tar nästan alltid lång tid att få hem varor ifrån H&M, fattar inte vad problemet är!!

Svar på tråden Ni som brukar handla på hm.com