• Lalalong

Ni som brukar handla på hm.com

Vet ni hur lång tid efter att det står att paketet/brevet är levererat till ni har det i brevlådan eller på ert postkontor?
    Om jag loggar in på mina sidor står det att mina kläder levererades 7/9 men jag har fortfarande inte fått något. Oootålig!
    Eftersom det skickas som brev går det inte att spåra heller...

Klara 060504, Alva 100117
  • Svar på tråden Ni som brukar handla på hm.com
  • Lalalong

Men  ni som har haft problem med leveransen. Fortfarande nyfiken på om det stått "leverans datum xxx" på er sida, och att det ändå tagit flera veckor och månader??

Givetvis är det intressant att höra att ni haft problem ändå, bra att veta till framtiden. Men just i den här situationen är jag lite ego och vill veta om det kan ta så här lång tid för mig också, trots att det står "Leverans 2010-09-07"

• Joico

Jo visst är mitt paket skickat med Schenker och inte som brev.. men det har ändå tagit runt en vecka. Jag tycker du ska vänta en vecka iallafall. Det är för tidigt att ringa på måndag. Om paketet är "nära" så kommer det sällan på måndagar (iaf för mig, vet inte varför) utan isf på tisdagen

• puzzlet

Ibland så tappar posten bort grejorna helt enkelt. Har inte varorna kommit två veckor efter leverans datum, så ringer jag både till posten och till stället där jag har handlat!

• Lalalong
    Joico skrev 2010-09-10 15:29:40 följande:
    Jo visst är mitt paket skickat med Schenker och inte som brev.. men det har ändå tagit runt en vecka. Jag tycker du ska vänta en vecka iallafall. Det är för tidigt att ringa på måndag. Om paketet är "nära" så kommer det sällan på måndagar (iaf för mig, vet inte varför) utan isf på tisdagen
    Fast jag är lite sugen på att ringa ändå och spela lite korkad
    Jag tycker nämligen det är väldigt missvisande att det står att varorna är levererade. Det är dom ju inte alls. Och jag förstår att det inte betyder det heller, men det vet ju inte dom att jag vet.

Men jag får se hur jag gör
    puzzlet skrev 2010-09-10 15:29:47 följande:
    Ibland så tappar posten bort grejorna helt enkelt. Har inte varorna kommit två veckor efter leverans datum, så ringer jag både till posten och till stället där jag har handlat!
    Ja, det vet jag. Det hände mig senast i somras med en tröja jag hade sålt. Verkligen jättetråkigt.
  • Lalalong

By the way så hoppas jag fortfarande att har erfarenhet av just leveranser som inte har kollinummer och kan svar på frågan

Hur många dagar efter datumet "Leverans XXX", har paket från H&M dykt upp?

• Joico
    Lalalong skrev 2010-09-10 15:39:19 följande:
    By the way så hoppas jag fortfarande att har erfarenhet av just leveranser som inte har kollinummer och kan svar på frågan

Hur många dagar efter datumet "Leverans XXX", har paket från H&M dykt upp?
    As I was saying... det har tagit runt en vecka.
  • Lalalong
    Joico skrev 2010-09-10 15:52:52 följande:
    As I was saying... det har tagit runt en vecka.
    Ah, sorry. Jag uppfattade det som att du bara hade haft leveranser med kollinummer.
    Men då så.
    Tack
  • Lalalong
    Joico skrev 2010-09-16 13:53:11 följande:
    Kom kläderna fram?
    Jadå, det gjorde dom
    Tyvärr åkte nästan allt tillbaka igen. En tröja var det två stora hål i och en tunika som jag köpte i strl 74 till min minsting... den passade som tunika till min 4,5 åring
  • Joico
    Lalalong skrev 2010-09-16 14:49:27 följande:
    Jadå, det gjorde dom
    Tyvärr åkte nästan allt tillbaka igen. En tröja var det två stora hål i och en tunika som jag köpte i strl 74 till min minsting... den passade som tunika till min 4,5 åring
    Oj, hål?! Det har jag aldrig varit med om.. usch!
    Haha, ojdå. Lite problem med storlekarna där borta kanske.
    Tråkigt!
  • Lalalong
    Joico skrev 2010-09-16 14:58:53 följande:
    Oj, hål?! Det har jag aldrig varit med om.. usch!
    Haha, ojdå. Lite problem med storlekarna där borta kanske.
    Tråkigt!
    Nä, också mkt förvånad faktiskt över hålen. Har aldrig beställt där innan, men min kompis har och hon har alltid varit nöjd.
    Ja, det var även stora storlekar på andra plagg jag köpte så det får också tillbaka, men inget var i närheten så stort som den tunikan, haha
    Men det klandrar jag dom inte för heller. Så är det ju ofta, att det skiljer i strl och det är ju en chansning man gör när man beställer online. Men ja, hålen är jag ju inte så nöjd med.
  • Joico
    Lalalong skrev 2010-09-16 15:19:27 följande:
    Nä, också mkt förvånad faktiskt över hålen. Har aldrig beställt där innan, men min kompis har och hon har alltid varit nöjd.
    Ja, det var även stora storlekar på andra plagg jag köpte så det får också tillbaka, men inget var i närheten så stort som den tunikan, haha
    Men det klandrar jag dom inte för heller. Så är det ju ofta, att det skiljer i strl och det är ju en chansning man gör när man beställer online. Men ja, hålen är jag ju inte så nöjd med.
    Jag beställer OFTA och har bara 1 gång fått ett trasigt plagg. Antingen hade sömmen gått upp eller så hade dom missat att sy öht. Annars har det alltid varit bra! Trist att det blev så.
Svar på tråden Ni som brukar handla på hm.com