• tinis77

2 bilstolar bak - går det? tips på bilstol för 2-åring

Mitt tips är att köpa en britax two-way till dottern. Då kan hon sitta bakåt länge. Den är vändbar men bör som sagt inte användas framåt. Använd den tills hon väger 25 kg eller tills hon är för lång, och köp då en bältesstol. Har bilder i mitt galleri på äldsta sonen i hi-way och two-way, där ser man hur stor skillnad det är på stolarna.

*Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • tinis77
    Trotsa skrev 2010-09-12 10:03:22 följande:
    Hej!

Vi har two-way till Oscar. Perfekt! Sitter bra, bra plats för benen. Tänker att han kan ha den läääänge! Sen är frågan om det blir den stolen framåt eller om ev bebis får den bakåt då och han får en bältesstol. Men vi har köpt den för att använda framåt också.
    Att använda den framåt är mindre bra, finns ingen riktig bältestyrning. Dessutom så är den urvuxen framåt när den är det bakåt, och man har ju sina barn bakåt tills stolen är urvuxen (25 kg lr öronen i höjd med kanten). Köp en bältesstol när det är dax att vända.
  • tinis77
    anyXX skrev 2010-09-12 18:16:49 följande:
    om man har ett litet barn som jag, då finns det väl inget som hindrar att hon åker bakåtvänd längre än till 5 år? tänker om hon väger 11 kg nu väger hon nog inte 25 när hon är 5.... om hon inte blir för lång men hon är rätt kort också!
    Det är ju jättebra om hon kan åka bakåt längre! Min äldsta är ju 5 nu, men han åker bakåt ett tag till. Så länge stolen inte är urvuxen är det ju dumt att vända bara för att.
Svar på tråden 2 bilstolar bak - går det? tips på bilstol för 2-åring