• Whirlwind

Fy va orättvist att vissa kommuner inte erbjuder vårdnadsbidrag medans andra gör det..

Känns fruktansvärt jobbigt och tråkigt.
    Jag hade kunnat leva på vårdnadsbidraget och kunnat jobba extra på kväller och helger..
    Hade varit helt underbart att kunna få gå hemma med min dotter lite längre men den planen sprack ju med en gång....

Känns bara så himla orättvist att så många i sverige kan få vårdnadsbidrag men att vissa kommuner säger nej...

Känns inte demokratiskt alls, känns som att vi som vill vara hemmaföräldrar blir diskriminerade.

• Svar på tråden Fy va orättvist att vissa kommuner inte erbjuder vårdnadsbidrag medans andra gör det..
  • Whirlwind

Förstår att det kanske verkade komiskt när man läser det men jag visste inte att det var olika i olika kommuner utan trodde att alla hade vårdnadsbidrag..
    Hade börjat planera och blev väldigt snopen när jag insåg att min kommun inte erbjuder detta..
    Det är socialdemokraterna som styr i våran kommun, fy tusan va dåligt...

Att föräldrar skall kunna vara hemma med sina barn är ju något som borde uppmuntras tycker jag..
    Får väll komma på något annat helt enkelt, känns bara så himla orättvist:(

• Whirlwind

men tretusen kronor gör väldigt mycket om man kan kombinera hemmalivet med att hoppa in extra lite helger då och då...
     :(

Kan inte sluta sura  :(

• Whirlwind

Tjabba eller nått: Håller med dig precis.

Det är just det som känns orättvist, att rika skall få ha ett val om dom vill ha barnen hemma eller ej medans vi som inte har obegränsat med pengar skall få tvingas lämna barnen på dagis.
    3000 kr hade hjälpt mig extremt mycket..

Kan inte någon förklara för mig vad det skulle innebära för negativt för samhället?? Jag ser inte en enda negativ anledning..
    Kommunen skulle spara pengar på det, och dessutom så tycker jag att det är en enorm trygghet för en ettåring att kunna gå hemma med sin mamma..

Känns som någon snevriden form av avundsjuka från sossarnas sida..... men det är bara jag

• Whirlwind
    Whirlwind skrev 2010-09-12 11:52:17 följande:
    Tjabba eller nått: Håller med dig precis.

Det är just det som känns orättvist, att rika skall få ha ett val om dom vill ha barnen hemma eller ej medans vi som inte har obegränsat med pengar skall få tvingas lämna barnen på dagis.
    3000 kr hade hjälpt mig extremt mycket..

Kan inte någon förklara för mig vad det skulle innebära för negativt för samhället?? Jag ser inte en enda negativ anledning..
    Kommunen skulle spara pengar på det, och dessutom så tycker jag att det är en enorm trygghet för en ettåring att kunna gå hemma med sin mamma..

Känns som någon snevriden form av avundsjuka från sossarnas sida..... men det är bara jag
    eller vara hemma med sin pappa givetvis..=) I våran familj är vi båda för'äldralediga så vill inte höra något om kvinnofälla eller liknande.. detta handlar inte om att någon av oss är arbetsskygga.
    vi vill bara att våran ettåring skall få vara hemma så länge som möjligt.
Svar på tråden Fy va orättvist att vissa kommuner inte erbjuder vårdnadsbidrag medans andra gör det..