Inlägg från: greeneyes |Visa alla inlägg
  • greeneyes

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Jag är då himla kluven, har läst att många med autoimmuna sjukdomar (som jag med sköldkörteln har) äter barnalbyl för att minska risken för missfall. Det är tydligen många läkare som tipsar om det. Samtidigt är ju risken att kroppen inte lyckas göra sig av med ett foster som inte är friskt. Usch vad svårt val, vet inte om jag ska börja med det eller inte nu (man ska tydligen börja vid äl).

• greeneyes

Älva: de ser ju kanonbra ut!!
    Njae, alltså jag frågade ju på fertilitetskliniken om det. Men de menar att deg är relativt ny forskning, inget är bevisat. Speciellt inte vid autoimmuna sjukdomar, vilket jag ju vet. Albyl funkar tydligen på samma sätt som Fragmin-sprutor. Har du fått det denna gång?

• greeneyes

Bjornis: Tusen tack för ditt svar!!! Ska köpa barnAlbyl idag. Hur kommer det sig att du slutade i v20? Ska man göra det?
    Funderar på progesteronet, vad kan det göra för skillnad?
    Jag ska försöka tjata till mig äl-spruta nästa cykel från kliniken eftersom jag har spottings. Måste bara ta blodprov först för att kolla på ca 7 dar efter äl. Blev gravid (m dottern) med äl-spruta så jag hoppas att den ska hjälpa.

• greeneyes

Bjornis: härligt att höra din solskenshistoria
    Jag har ingen koll på järnet etc, däremot har jag ju en autoimmun sköldkörtelsjukdom och tydligen så är blodproppar i moderkaka etc vanligare vid immun-sjukdomar. Så därför vill jag gardera mig med Albyl.
    Pre-Seed använder vi också, tänker att det inte kan skada. Och grapefruktjuice. Lika bra att köra all-in

• greeneyes

Älva: Åh vad jag håller tummar och tår för dig, hoppas så att det går bra med nästa hcg-prov. Jag tycker att du ska berätta hur dåligt du mår, var inte rädd för att gråta. Då kanske de förstår varför du vill komma tidigare. Egentligen kan de ju kolla varannan dag, så det borde inte vara något problem tycker jag.
    Skönt i a f att förra hcg-provet var högt och fint och att du inte börjat blöda ordentligt. Än är det inte kört, glöm inte det! Glöm inte bort att brunt är gammalt, även om det är läskigt. Jag blödde en dag i typ v 8 eller 9 med dottern och sedan hade jag bruna flytningar i flera veckor efter det från just den blödningen.  

• greeneyes

Älva: Jag förstår verkligen det, men jag ville bara påpeka att det inte måste tyda på att det skitit sig.Skönt att du har någon att prata med, men ska du inte boka en tid till direkt efter VUL:et? Oavsett om det går bra eller inte tror jag att du behöver ventilera med någon. Det skadar ju inte i a f.

• greeneyes
    Älva1973 skrev 2013-02-26 16:59:17 följande:
    12908 var det nu och jag ligger och gråter igen av glädje tror jag. Undrar hur länge jag kommer känna att det är bra. Måste bara få se att det lever något på VUL för att bli helt övertygad.
    JAAAAAAAAAAA!!!! Åh vad härligt att höra, det var ju en perfekt siffra!!! Stort grattis vännen, och håll ut tills ditt VUL på måndag för efter det så kommer du kunna vara ordentligt glad! Hjärta
  • greeneyes

Jag behöver lite experthjälp av er. Har lite svårt med tempningen just nu och vet inte riktigt hur jag ska fylla i.
    I vanliga fall tempar jag 06-06,30.
    I morse tempning kl 05,30: 36,77
    Imorse tempning 07,30= 36,94

Vet inte riktigt vad jag ska fylla i. I går hade jag 36,84 när jag tempade på rätt tidpunkt. Är mittemellan ÄL och BIM.
    Svårt! Jag har tempat flera gånger tidigare för skojs skull och kommit fram till att en sen tempning är ungefär 0,15 högra. Ska jag utgå från det nu också? 

• greeneyes

Älva: Jag har VIP, men hittar inte den funktionen... 
    Jag skriver nog den tidiga tempen och sedan ändrar jag tiden så att jag får en vit plupp. Så skriver jag den andra i inforutan. Tack för hjälpen! 

• greeneyes

Tack Älva Den sa 36.84 men jag vet inte... 
    Kollade nu och jag tempade kl 07 igår också tydligen, alltså en timme sent. Då fick jag 36.84 exakt. Denna gång vid samma tid så fick jag ju 36.94. Kanske ska fylla i dem och tempa så sent resten av cykeln? Åh, fast det lär ju inte gå nästa vecka precis innan BIM när jag är tillbaka på jobbet. Bläk vad svårt det blev.

Älva; har du kunnat varva ner lite nu efter det fantastiska beskedet? Gud, vad glad jag är för din skull

greeneyes skrev 2013-02-27 08:28:52 följande:
    JAAAAAAAAAAA!!!! Åh vad härligt att höra, det var ju en perfekt siffra!!! Stort grattis vännen, och håll ut tills ditt VUL på måndag för efter det så kommer du kunna vara ordentligt glad! Hjärta

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*