Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Kinderägg skrev 2011-03-01 10:14:51 följande:
    Ja när det gäller MVC så kan man bli galen ibland, allt tar sån tid och är så krångligt, framförallt så är allt så normalt när man pratar med dom. Ibland är det bättre att ringa till vårdcentralen när man vill ha hjälp har jag märkt, tyvärr skickar en del vårdcentraler en tillbaka till MCV när man är gravid. Obestämd
    Ja min vårdcentral (den gamla där jag bodde tidigare) sa ju att mina värden var helt normala i maj 2009 trots att jag kände igen symtomen på hypothyreos. I juli mådde jag fortfarande konstig och gick tillbaks och ville ta prover igen då sa läkaren bara "Varför då, dom var ju normala för 2 månader sedan" Och han är vårdcentralchefsläkare, GRR.

Jag hade skitstrulig mens på den tiden och inte blev jag gravid heller.

I samband med min fertilitetsutredning så uppdagades att mina prover var på tog för dåliga, jävla läkare på vårdcentralen. sattes in på Levaxin och det drökde inte länge innan jag mådde så mycket bättre, fick normal mens och ägglossning och blev gravid, tyvärr ma då.

Nu har min nya BM ringt, jag sa att jag var tokorolig och hon frågade om jag vart med om tråkigheter som mf och jag sa jo ma så hon ändrade om tiden till imorgon...så imorgon vänner skall supernervösa Telgebo på vul kl 09.50, håll tummarna snälla. Ser allt bra ut så skall kag även lämna en massa blodprover inför inskrivningen samt då även tyhyreodeaprover.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    Lövet22 skrev 2011-03-01 11:38:11 följande:
    Liten fråga Har man lägre eller högre temp om man sovit dåligt på natten?
    Jag har högre men det är nog individuellt.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    ceke skrev 2011-03-01 11:53:50 följande:
    Och Telgebo: Härligt att tempen gick upp igen idag! Hoppas du känner dig lite lugnare
    tack..jo lugnare och ffa gladare är jag. Har dock ff nada symtom förutom ont i huvudet som försvunnit nu efter 3 timmars vila och så hade jag ont i magen
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    AMC80 skrev 2011-03-01 12:14:52 följande:
    Tack tack, det känns så roligt.

Då får jag passa på att gratulera Ceke i denna tråden också till så många spottingsfria dagar. Och så vill jag säga tack för ditt bra pepp till telgebo, det bet på mig också. Jag syftar på att man ska tänka att man väntar ett barn och inte ett mf.

Ska fira med...hmm en semla kanske.
    Grattis vad underbart

Vad för pepp Annjan?
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    ceke skrev 2011-03-01 11:53:20 följande:
    Och min temp kan va både högre och lägre om jag sovit dåligt, så vet inte om det eg har nån superinverkan... Sist jag sov görkasst så var den i o f sig galet hög innan ÄL och den tempen discardade jag...AnnJan: Skriver GRATTIS i även denna tråden  Härligt att se!Jag är fortfarande förstummad över min kropp! Dag 21 och än så länge spottingsfri... Wonderful!

Härligt att du är ff är spottingsfri. Kanske bebis på gång?
    chiqita skrev 2011-03-01 14:08:42 följande:
    Härligt! Grattis AnnJan!!! Här gick tempen upp ytterligare några steg idag, men så har vi troligen ätit något dåligt igår och blivit matförgiftade så det kan ju ha påverkat..
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)

Åhh fy stackare Nu ska jag sluta spamma tråden
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    ceke skrev 2011-03-01 14:48:57 följande:
    Det vore nog för bra för att va sant, men hoppet börjar ju stiga i a f
    Man ska ju aldrig säga aldrig.

Du skulle se mig tex, samma dag jag skulle cb så gick inga bussar, tog mig över 1 timma att komma till stan bara och det tar normalt 13 min. Ett jädra bök med andra ord men jag ville ha ett test just då så jag gav mig inte. Tänkte med så mycket slit så får det banne mig visa positivt också och se det gjorde det

19 timmar nervös väntan nu tills imorgon..vid denna tid imorgon minus 5 timmar ca så vet jag förhoppningsvis. Nervös är bara förnamnet.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    BejbyBoo skrev 2011-03-01 15:16:52 följande:
    Lite spottings idag också och tempen ner ett hack. Om en timme ska jag till gyn, får se vad hon säger och om jag kan få någon hjälp med mina oregelbundna cykler. :-/
    nej fy sånt borde som nån skrev förbjudas.

Hoppas det går bra hos gyn.

Jag ska imorgon bitti och är toknervös
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    chiqita skrev 2011-03-01 16:49:28 följande:
    Härligt Telgebo då är det ju inte alls lång tid kvar till VUL

Spännande MiAmore

Kollade tempen igen efter att ha sovit en 3-4 timmar och den var fortfarande hög, ja t o m en 0,1-0,2 grader mer.. Någon som vet hur länge man ev har feber efter matförgiftning. Har haft värme- fryssvallningar de sista dagarna så liiite lite börjar hoppets tändas här..
    nää nu är det inte lång tid kvar 16 timmar snart.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    BejbyBoo skrev 2011-03-01 19:04:03 följande:
    Jahapp, så har jag varit hos gyn.

Jag berättade om mina oregelbundna cykler, sen/oregelbunden äl osv osv osv. Jag var rädd att hon skulle avfärda mig och säga att jag ju iaf har äl, men hon lyssnade och tog mig på allvar. Så nu har utredning satt igång, pang bom. På fredag ska jag lämna blodprov för att utesluta någon hormonell rubbning. Om två veckor ska jag göra ett vul med kontrastvätska för en nogrannare undersökning av livmoder, äggledare och äggstockar, samt för att se om någon äggblåsa är på G. Om allt ser normalt ut på samtliga prov/undersökningar, så blir det att börja med Pergo nästa cykel för att korta ner cyklerna och få en mer "kontrollerad" ägglossning.

Känns konstigt, men också väldigt, väldigt skönt. 
    Gud vad sköt att din gyn tog dig på allvar och sätter igång direkt än att bara dra ut på det.
    Vi 4 skrev 2011-03-01 20:47:42 följande:
    MiAmore, härligt, håller tummarna för dig! Det låter lovande med symptomen med.

Flake, vad skönt att bli tagen på allvar, men jag kan tänka mig att det ändå känns lite blandat med någon oro med. Men änk så bra mo du kan få cyklerna kortade och förstås att det leder till graviditet!

Ceke, så härligt, din glädje smittar av sig Det där med spottings vet jag knappt vad det är, så jag är väldigt lyckligt lottad med det. Min mens har i princip alltid satt igång med en störtflod, det är bara att rusa till toaletten när det kommer.

Bengalen hoppas nu att även dina spottings håller sig borta och att det inte blir några alls på ett bra tag

Telgebo, men så bra! Det låter som en toppenbm som förstod din oro och som kunde boka in dig så snabbt! Hoppas nu att det går att se något, det är ju lite tidigt, så det kan ju vara svårt att se hjärtat, men jag ska tänka på dig i morgon!  

Hormonstinn, har man verkligen förhöjd temp av matförgiftning? Jag tror mer och mer på att du är gravid för varje dag    men jag vågar knappt skriva det för jag vet ju hur du tänker Håller tummarna som 17

Kinderägg, snart dags för äl för dig med
    Tack, BM var säker på att läkaren skulle kunna se, tror inte hon skulle ändrat min tidd 1 hel vecka tidigare annars.

Jag hoppas verkligen.

När jag väntade min dotter så gjorde jag första VUL i v.6+5 pga blod i urinen, feber och ont vid njurarna så MVC skickade mig då akut till KK då dom trodde det rörde sig om en kraftig UVI som lyckligtvis bara var svamp. Jag såg då hjärtaktivitet, eller läkaren som gjorde VUL visade mig hjärtat picka. Imorgon är jag i v.6+3 så det skiljer 2 dagar emellan då mot nu.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    ceke skrev 2011-03-01 22:08:39 följande:
    Håller tummarna för dig imorrn, Telgebo
    Tack
    BejbyBoo skrev 2011-03-01 22:13:19 följande:
    Telgebo, håller tummar o tår för att allt ser bra ut imorgon!
    Tack
    ceke skrev 2011-03-02 06:39:31 följande:
    Åh va jag gillar min kropp när den funkar! Tempen upp igen, inga spottings i sikte! Lyckades tom ha sex igår utan nåt brunt Och Åhhh... har längtat efter att känna mig så positiv och glad igen! Känns som jag har gått i nåt dystert moln ända sen i höstas när jag började inse att det va nåt galet med min kropp... Tänk vad det påverkar ens psyke att ha problem med kroppen på olika sätt! Jag som brukar va stabil och positiv har känt mig som en resenär på en berg- och dalbana det senaste halvåret. Hoppas att det fortsätter så här fint med kroppens funktioner nu! Att både förkylning och spottings håller sig tillbaka

Lycka till idag, Telgebo

In the making: Välkommen
    Skön att du mår bättre och att spottingsen håller sig borta.

Tack

Idag gäller det tjejer, bara 3 timmar kvar nu så ligger jag förhoppningvis på britsen med benen i vädret med världens lyckligaste leende.
    Gravid v.6+3 BF 24/10
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*