BejbyBoo skrev 2011-03-01 19:04:03 följande:
Jahapp, så har jag varit hos gyn.
Jag berättade om mina oregelbundna cykler, sen/oregelbunden äl osv osv osv. Jag var rädd att hon skulle avfärda mig och säga att jag ju iaf har äl, men hon lyssnade och tog mig på allvar. Så nu har utredning satt igång, pang bom. På fredag ska jag lämna blodprov för att utesluta någon hormonell rubbning. Om två veckor ska jag göra ett vul med kontrastvätska för en nogrannare undersökning av livmoder, äggledare och äggstockar, samt för att se om någon äggblåsa är på G. Om allt ser normalt ut på samtliga prov/undersökningar, så blir det att börja med Pergo nästa cykel för att korta ner cyklerna och få en mer "kontrollerad" ägglossning.
Känns konstigt, men också väldigt, väldigt skönt.
Gud vad sköt att din gyn tog dig på allvar och sätter igång direkt än att bara dra ut på det.
Vi 4 skrev 2011-03-01 20:47:42 följande:
MiAmore, härligt, håller tummarna för dig! Det låter lovande med symptomen med.
Flake, vad skönt att bli tagen på allvar, men jag kan tänka mig att det ändå känns lite blandat med någon oro med. Men änk så bra mo du kan få cyklerna kortade

och förstås att det leder till graviditet!
Ceke, så härligt, din glädje smittar av sig

Det där med spottings vet jag knappt vad det är, så jag är väldigt lyckligt lottad med det. Min mens har i princip alltid satt igång med en störtflod, det är bara att rusa till toaletten när det kommer.
Bengalen hoppas nu att även dina spottings håller sig borta och att det inte blir några alls på ett bra tag
Telgebo, men så bra!

Det låter som en toppenbm som förstod din oro och som kunde boka in dig så snabbt! Hoppas nu att det går att se något, det är ju lite tidigt, så det kan ju vara svårt att se hjärtat, men jag ska tänka på dig i morgon!
Hormonstinn, har man verkligen förhöjd temp av matförgiftning? Jag tror mer och mer på att du är gravid för varje dag

men jag vågar knappt skriva det för jag vet ju hur du tänker

Håller tummarna som 17
Kinderägg, snart dags för äl för dig med

Tack, BM var säker på att läkaren skulle kunna se, tror inte hon skulle ändrat min tidd 1 hel vecka tidigare annars.
Jag hoppas verkligen.
När jag väntade min dotter så gjorde jag första VUL i v.6+5 pga blod i urinen, feber och ont vid njurarna så MVC skickade mig då akut till KK då dom trodde det rörde sig om en kraftig UVI som lyckligtvis bara var svamp. Jag såg då hjärtaktivitet, eller läkaren som gjorde VUL visade mig hjärtat picka. Imorgon är jag i v.6+3 så det skiljer 2 dagar emellan då mot nu.