Inlägg från: greeneyes |Visa alla inlägg
  • greeneyes

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Håller tummar och tår för dig! Följer er i andra tråden men skriver inte så ofta. Tycker verkligen att det är din tur nu!!

• greeneyes
    Anceka m D skrev 2013-08-17 07:10:33 följande:

Kanske, kanske att det skett en äl ändå! Idag steg tempen lite till. smile1.gif

Min steg alltid i flera steg dagarna efter äl så det låter lovande
  • greeneyes
    Xaxxa skrev 2013-10-14 11:53:08 följande:

Kanske rörigt men gör ett försök. Jag fick positivt ÄL-test den 1-3 okt och fick min ÄL utsatt på 2 okt och hade fin temp stegring tills i tisdags förra veckan då var den både tisdag onsdag torsdag och i lördags 36.7 alltså 0.1 grad under coverline. I fredags igår och idag 36.8 vilket är precis över coverline med 0.1 Om jag inte discardar tempen från i onsdags då försvinner min coverline och någon ÄL har inte varit än. När jag var 8 DPO så fick jag en misstänkt lik nid- blödning vilket jag aldrig fått nånsin förr under litealfasen och jag tycker det är konstigt att få det om jag inte ens haft ÄL. Jag är rädd att ingen ÄL skett för då bildas ingen gulkropp som lever på progesteron och inget det låg temp som jag har men om jag disparat jag alla tempot från i onsdags och fram är strecket kvar på 2 okt men kan man först få ett coverline och ÄL utsatt och sen borttagen att den säger du har haft ÄL och sen du har inte haft det?
    Kan du lägga ut bild eller länka till kurvan? Är mycket lättare då!
  • greeneyes
    Xaxxa skrev 2013-10-14 13:18:10 följande:

20/9 36.7 21/9 ingen temp 22/9 36.7 23/9 36.9 24/9 36.6 25/9 36.6 26/9 36.5 27/9 37.0 28/9 36.6 29/9 ingen temp 30/9 ingen temp 1/10 36.6 + på ÄL test kl 17.00 2/10 36.7 + på ÄL test 3/10 37.3 + på Äl test 4/10 36.7 negativt ÄL test 5/10 37.1 6/10 37.0 7/10 37.0 8/10 36.7 9/10 36.7 10/10 36.7 11/10 36.8 12/10 36.7 13/10 2036.8 14/10 36.8

Hm... Förstår varför du är fundersam, dina tempar ser inte riktigt ut som de bör för att visa på äl. Tempen ska ju hålla sig hög efter äl för att indikera att äl skett.

( Jag skulle också discarda tempen på 37,0 den 27/9 då den kan störa kurvan lite. )

Sorry, kan inte göra dig speciellt mycket klokare tror jag..
  • greeneyes
    Xaxxa skrev 2013-10-14 14:53:39 följande:

Tack för hjälpen, jag är faktiskt inte förvånad för såhär är det varje månad för mig så jag verkar inte ägglossa helt enkelt även om tester visar på det och allt ser bra ut ca 1 vecka efter positivt ÄL test och sen börjar det jävlas. Skumt med den lilla ljus rosa mini blödningen 8 DPO bara hunger, rapar och dom massiva flytningarna som gör trosorna plaskvåta Ska på fertilitets utredning i morgon på första besöket kanske får Pergotime då men det verkar ju aldrig finnas att få tag i numer på något Apotek.
    Lycka till!
  • greeneyes
    Vi 5 skrev 2013-10-15 08:15:41 följande:

Xaxxa, då har du ju tempat enligt konstens alla regler, så det låter ju tyvärr som att det kan vara en del anovalutoriska cykler. Samtidigt är det väl rätt ovanligt att få utslag på äl-stickor om det inte är äl? Det ska iaf inte vara någon fara med undersökning, vet att jag gjorde vul tidigt (innan bim) när jag väntade mitt första barn. Men de bör ju inte göra någon spolning för det vore inte bra.

Kan de inte ta blodprov efter äl nästa gång och gärna vul med för att se hur det ser ut med äl för din del. Hoppas nu att du får bra hjälp! Lycka till!

Jag fick positiva äl-test flera gånger i varje cykel när jag hade långa cykler pga Pco, så visst kan man få utslag utan att ägget släpper tyvärr. Däremot så var testerna bara precis positiva, alltså lika starka. När jag väl hade riktig äl så var mitt streck supermycket starkare, så jag lärde mig skillnaden.
  • greeneyes
    Xaxxa skrev 2013-10-15 09:29:57 följande:
    Greeneyes jag testade att ta bort min höga temp den 3 okt för jag vet att jag inte ens sov 30 min före tempningen. Sedan tog jag bort discard på alla tempar mellan 9-14 oktober och vips så blev det helt annorlunda, nu är alla tempar efter ÄL ovan coverline och ÄL var den 1 okt så nu ser det mycket bra ut. Tog lite fundersam på om ÄLDRE testet var positivt först kl 17 den dagen och sedan superstakt 24 timmar senare med eggwhite tapp som var HSO och hade ÄL värk
    Låter ju kanon! Håller tummarna för dig. 
    Vi 5 skrev 2013-10-15 08:48:04 följande:
    Greeneyes, intressant, (fast förstås inte alls roligt för dig som behövt uppleva det) jag trodde att det var rätt ovanligt, men det verkar ju inte stämma då. Hur går det för dig?
    Det går bra, är gravid i v 36 nu

Dotter född 2007, Planerat snitt 131101
  • greeneyes
    Vi 5 skrev 2013-10-15 10:18:03 följande:
    Xaxxa, men så bra! då är det till att hålla tummarna nu. Du borde ju tom kunna testa eftersom det är 14 dagar efter dpo!

Greeneyes, härligt!!! Jag hade för mig att du var några veckor efter mig, jag går in i v 40 idag.
    Men oj, då är det nära för din del! Vad kul!
    Dotter född 2007, Planerat snitt 131101
  • greeneyes
    Xaxxa skrev 2013-10-15 11:32:01 följande:

Tack! Jo nu hoppas jag hade nid blödning 7 DPO aldrig haft förr men har såna flytningar å jag tror mesen kommit.
    Vi 5 skrev 2013-10-15 10:18:03 följande:Xaxxa, men så bra! då är det till att hålla tummarna nu. Du borde ju tom kunna testa eftersom det är 14 dagar efter dpo! Greeneyes, härligt!!! Jag hade för mig att du var några veckor efter mig, jag går in i v 40 idag.

Blir test på torsdag, är helt lugn denna cykel vilket är olikt mig för jag brukar annars vara så otålig och börja testa innan BIM,men har väl så van och less på alla test så inget att hetsa upp sig över men har ingen mens kommit på torsdag så blir det mens
    Flytningar var mitt första gravtecken, kom en vecka innan Bim ungefär och var som äl-flytningar
  • greeneyes
    Du och Jag ver2 skrev 2013-10-15 22:10:29 följande:

Kul tråden vaknat lite till liv =)

Låter lovande Xaxxa! Jag hade med massor med flytningar innan graviditeterna!

Åh, vad jag är avis på er Vi 5 och Greeneyes!!! Snart får ni se era små!

Här har vi hållit på och velat fram och tillbaka om en fjärde - jag vill fortfarande men maken vill ta igen sig lite - vilket jag har full förståelse för! Hoppas på att vi kanske kan köra igång till nästa sommar =)

Tempar inte men använder mig av ff för att hålla koll på allt annat i cykeln. Har senaste cyklerna fått äl på dag 30...jättekul...eller inte! Förhoppningsvis så är det för att jag har delammat (slutade för ca en månad sedan nu), så får se denna gången hur det blir.

Vad använder ni för termometer!? Letar fortfarande efter en bra och SNABB! (helst max 10 sec!)

Oj, fyra barn - det var ambitiöst jag som velade inför ett andra, haha! Hoppas maken ger med sig då till nästa sommar

Jag har en termometer som jag beställde från nån av sidorna med äl-tester. Tror att den var från testlagret.se och mäter två decimaler och var snabb, minns dock inte hur snabb.

Jag kommer att fortsätta tempa och använda FF när jag slutat amma. För oss har det funkat bra som preventivmedel tidigare, tål inte hormoner nämligen.
  • greeneyes

Vad roligt att se dig Älva, känns som att det var längesen! Nu är du verkligen vid målsnöret!!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*