Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Trassel skrev 2011-03-04 22:13:59 följande:
    Jag googlade runt lite och fick svar på en apotekssida att salicylsyra för utvärtes bruk skulle vara ok för gravida.
    Låter som du kan smörja sprickorna tills de försvinner! 
    ok tack för jag hittade ingenting. var fann du infon?
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo

Vad tycker ni om min temp? Jag tycker det börjar se mörkt ut.

Gravid v.6+6 BF 24/10
  • telgebo
    Tallkotte12 skrev 2011-03-04 23:49:10 följande:
    Ett bra ställe att hitta info om läkemedel och graviditet är www.janusinfo.se, under flikarna "läkemedel och fosterskador" och "läkemedel och amning". Går man in där kan man söka på olika läkemedel och få reda på om den senaste resultaten, för det som står i bipacksedlar kan vara lite gammalt ibland (enligt min adtmasjuksköterska). "nackdelen" med sidan är att den riktar sig mot sjukvårdspersonal och därför är skriven på mer fackspråk...
    var in där men hittade inget där heller.
    Gravid v.6+6 BF 24/10
  • telgebo
    AMC80 skrev 2011-03-05 10:58:29 följande:
    Nej fru höst, attan vad trist.

Här gick tempen ned lite idag, fast inte oroväckande låg. Hur som helst så blev jag lite nervös när jag "bara" hade 37.1 så direkt när jag läst resultatet klämde jag på tuttarna för att säkerställa att de fortfarande var ömma, haha. Knäpp man blir va? De var ömma så nu har jag slutat vara nervös. Dessutom har jag fortfarande molvärk i livmodern.
    samma oro här AnnJan, ännu lägre temp än dig oc ömma bröst som jag haft sedan början av feb. Hoppas symtomen tyder på graviditet så man inte känner ömma bröst ändå.
    Gravid v.6+6 BF 24/10
  • telgebo
    ceke skrev 2011-03-05 11:03:41 följande:
    Hehe, härlig extracheck ju ojoj, jag förstår inte hur ni vågar fortsätta tempa efter plusset! Men inte vet jag.. jag kanske inte heller skulle kunna låta bli..
    vana, enbart vana och jag känner att det är mitt sätt att ha lite koll vartåt det lutar. i min förra graviditet så gick ju tempen ner ner ner och då fattade man kunde nästan utesluta i kurvan när den dog.
    Gravid v.6+6 BF 24/10
  • telgebo
    AMC80 skrev 2011-03-05 11:21:31 följande:
    Vågar och vågar, alltså blir det något fel så kommer ju det märkas på sikt ändå så än så länge kan jag tempa känner jag. Går tempen ned till 36.6 så får jag reda på det direkt istället för att BM ser att något är fel flera veckor senare.
    Fast jag har inte bestämt mig helt än heller, jag kommer nog inte tempa om några veckor.
    känner så också
    Gravid v.6+6 BF 24/10
  • telgebo
    BejbyBoo skrev 2011-03-05 12:33:09 följande:
    Du är fortfarande långt över coverline, så det ser inte det minsta mörkt ut i mina ögon.
    åhh tack vännen. Vad skulle jag göra utan er? Nu kan jag sluta nojja en stund.
    Gravid v.6+6 BF 24/10
  • telgebo
    telgebo skrev 2011-03-05 12:36:13 följande:
    vana, enbart vana och jag känner att det är mitt sätt att ha lite koll vartåt det lutar. i min förra graviditet så gick ju tempen ner ner ner och då fattade man kunde nästan utesluta i kurvan när den dog.
    kunde nästan se när det gick snett, ska det stå.
    Gravid v.6+6 BF 24/10
  • telgebo
    MiAmore skrev 2011-03-05 13:15:12 följande:
    Jag har inte varit på toa på ett par h, men det känns som att mensen kommit nu alt är på väg. Suck Ska FÖRSÖKA att inte vara så PÅ på tillverkningsfronten ett tag nu o satsa på ett vårbarn ist.
    då får du vänta till sommaren att börja försöka då. Jag gav upp det där att få ett barn en viss tid på året jag ville ha ett barn oavsett när på året, tog sån tid att bli gravid öht.
    Gravid v.6+6 BF 24/10
  • telgebo
    Lövet22 skrev 2011-03-05 15:55:26 följande:
    Tack, ni är så rara här inne
    visst är dom, helt underbara.

idag mår jag illa och jag är väl knäpp, men jag är glad för det (att jag mår illa) att jag känner symtom.
    Gravid v.6+6 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*