Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Det är häftigt när allt stämmer! Positivt äl-test, flytningar och tappen... Tänk att man kan lära känna sin kropp så väl. Nu är det bara att ligga i och sen hålla tummarna.

• Anceka m D

Fråga: Skulle tro att ägget släppte igår kväll eller i natt utifrån mina äl-smärtor, tempen dippade nu på morgonen. Kan det stämma tidsmässigt, ni som har erfarenhet av att tempen dippar vid äl?

Nu är det bara att hålla tummarna för att tempen stiger fint de närmaste dagarna. Hoppas hoppas!

• Anceka m D

Tempen steg ytterligare i morse och jag kände mig inte febrig (är lite förkyld) så jag tror att jag kan lita på den. Om den ligger kvar så imorgon kan jag nog räkna med att jag har haft äl (borde jag nästan kunna ändå med tanke på de kraftiga smärtor jag hade...). FF borde också sätta ut ett streck då.

• Anceka m D

Fy vad trist för er som inte får äl eller tydlig tempstegring. I juli är jag ju ganska säker på att jag inte hade nån äl men jag tempade inte då och vet inte hur den kurvan hade sett ut...

Själv är jag lite småkrasslig och osäker på om jag ska föra in dagens temp. Jag har nog inte riktigt feber men känner mig varmare än vanligt och tempen låg verkligen på gränsen i morse. 

• Anceka m D
    Tempen ligger även idag ca 0,5 över baseline och har stigit med 0,2-0,3 sen i förrgår. Tog inte med tempen igår eftersom det kändes högt men idag har jag gjort det eftersom den låg likadant idag. Då ser det ut såhär:

• Anceka m D

Det går inte så bra med tempningen just nu, har dels nån virusinfektion med ont i halsen och dels väckte sonen mig kl 05 imorse och då kändes det ju inte precis som nån mening att tempa. Kollade ändå vanlig temptid men låg då lägre än efter äl-höjningen så satte den som discarded. Får se vad som händer med tempen imorgon om jag får sova hyfsat i natt...

• Anceka m D

Idag sjönk tempen. Och nytt negativt gravtest så nu är det nog kört. Nästa försök blir i december men jag tror att jag tempar nästa månad ändå för att få bättre förutsägelser inför decembercykeln. Däremot blir det nog inga äl-test nästa månad så blir spännande att se hur FF prickar äl då.

• Anceka m D

Planerar smått: mitt äl-sekret varierar från cykel till cykel. Men jag har nästan alltid äl-smärtor. Fast om jag minns rätt kände jag inte så mycket alls den månaden jag blev gravid med sonen...

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*