• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • BejbyBoo
    Melitta69 skrev 2010-09-21 09:41:38 följande:
    Okey , det e som det ska :)
    Precis!
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • BejbyBoo

Någon rutinerad som kan tänka sig att ta en titt och komma med en kvalificerad gissning på vad sjutton som händer?!

www.fertilityfriend.com/home/1f7f38

Kan det vara en äl-fri månad och att mensen nu därför blir jättetidig?

Kort sammanfattning av hur min cykel brukar vara:
    ÄL dag 17-18
    Luthealfas 12-13 dagar
    Före ÄL temp omkring 36,4-36,7
    Efter ÄL temp omkring 36,9-37,2
    Spotting 1-2 dagar innan mens

Jag vet att det bara är att vänta och se, men jag tänkte om någon här har sett/varit med om något liknande och därför kanske kan lugna mig lite i min förvirring.

Galet typiskt att det här verkar vara en äl-fri månad, då det var vår sista chans för att få behålla SGI:n...  

• BejbyBoo

Sorry att jag spamar tråden... men här kommer bild på mina 5 senaste äl-test om det hjälper någon i tolkningarna... (är som sagt på cd 20 idag)

• Melitta69
    BejbyBoo skrev 2010-09-21 12:54:21 följande:
    Sorry att jag spamar tråden... men här kommer bild på mina 5 senaste äl-test om det hjälper någon i tolkningarna... (är som sagt på cd 20 idag)

Det ser ut som att du har äl nu ? Va konstigt ?
  • BejbyBoo
    Melitta69 skrev 2010-09-21 13:00:33 följande:
    Det ser ut som att du har äl nu ? Va konstigt ?
    Ja, visst är det konstigt?? Och jag som hade spottings i morse!!? 
  • Melitta69
    BejbyBoo skrev 2010-09-21 13:01:27 följande:
    Ja, visst är det konstigt?? Och jag som hade spottings i morse!!? 
    Men nu när du säger det så har jag varit med om något sådant . Jag hade himla ont magen och fick åka in och kolla det .Det visa sej att jag hade en ägglossning i helt fel tid . Men detta var efter mitt missfall . Kroppen va helskum ??
    Frågade om detta, fick inget bra svar tyvärr :(
  • BejbyBoo
    Melitta69 skrev 2010-09-21 13:15:46 följande:
    Men nu när du säger det så har jag varit med om något sådant . Jag hade himla ont magen och fick åka in och kolla det .Det visa sej att jag hade en ägglossning i helt fel tid . Men detta var efter mitt missfall . Kroppen va helskum ??
    Frågade om detta, fick inget bra svar tyvärr :(
    Hmm... märkligt.
    Får nog gå och köpa ett till paket med Clearblues digitala test och se om jag får en glad gubbe till slut. Är så osäker på hur jag ska tolka stickorna då resultatet nu är så snarlikt. Tycker inte att det är riktigt så starkt utslag som det brukar bli vid ÄL, men vet inte säkert. Suck. 
  • Melitta69
    BejbyBoo skrev 2010-09-21 13:32:31 följande:
    Hmm... märkligt.
    Får nog gå och köpa ett till paket med Clearblues digitala test och se om jag får en glad gubbe till slut. Är så osäker på hur jag ska tolka stickorna då resultatet nu är så snarlikt. Tycker inte att det är riktigt så starkt utslag som det brukar bli vid ÄL, men vet inte säkert. Suck. 
    Det hade jag också gjort för att va på den säkra sidan :)
  • PåvägMotSyskon

man kan få stegring vid
    1- äl
    2- innan bim
    3- vid graviditet

är de 3 olika ggr man kan få de som ja hört.-Annars så förekommer ju sen äl och då tror ja mer på attt från nu dag 20 börja de hända grejer.

Theodor 2007 Dexter 2009 & BF - Nyårsprinsens =)
  • BejbyBoo

Nähäpp, 250 kr på digitalt test men ingen glad gubbe här inte. Nu skiter jag snart i det här för den här månaden. Min kropp är ju helt väck.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*