MissBoring: Tydligen blir väl de också lite skrynkligare på ytan
Jag är ju som helt ny på det här med att kämpa, nu har jag "väntat" ett år så nu kommer jag att lägga om taktiken och bli ännu mer aggressivare. Har bara kört på naturmedel, men tror att jag behöver gå på något annat snart om jag inte får hjälp efter utredningen.
Tycker verkligen att den svenska sjukvården är hemsk, man får ju bara vänta och vänta. Jag är inte bra på att vänta. Går privat nu, men jag vet inte om de är mer angelägna än andra. Jag har blivit så illa bemött av landstinget när jag ringt och varit orolig för mina cykler och ägglossningen, fått känslan av att de tycker jag är för gammal. Hänvisade mig direkt till att kontakta privat gyn när de fick höra min ålder och att vi försökte bli gravida. Så sårbar och utsatt man är i den situationen så ska man inte bli avkortad när man ställer frågor. De vet inte hur mycket mod man får ta till sig för att ens ringa och ställa frågorna.
Vår utredning har ju precis börjat men det känns som man står still. Väntan på provsvar och väntan igen på provsvar. Hon trodde att det hade hänt något med mitt AMH-prov eftersom jag fick resultatet 12 första gången. Eftersom det låg så långt utanför det normala intervallet så har jag fått ta om det. Har fått känslan av att det händer bara något när man ringer. Så ska försöka bli bättre på det. Nu längtar jag bara till den 14 dec så vi får höra vad hon tänkt hjälpa oss med.
Är lite orolig för att min slemhinna inte är som den ska, har inte börjat blöda ordentligt än utan det kommer bara lite i trosskyddet. Förr månaden blödde jag lite i tre dagar. Den gången hade de ju mätt slemhinnan till 6 mm och det var två dagar innan mens.