• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Melitta69

Nä, här lär det inte bli något plus . Testa mig nu i eftermiddes .
    Nu e det bara att invänta den roliga veckan .

• mallanis
    Melitta69 skrev 2010-09-28 15:55:32 följande:
    usch tråkigt, jag testade först positivt på BIM + 10 sist ;) så ge inte upp förrän tanten är här!
    Tredje gången gillt!?
  • Melitta69
    mallanis skrev 2010-09-28 16:12:37 följande:
    usch tråkigt, jag testade först positivt på BIM + 10 sist ;) så ge inte upp förrän tanten är här!
    oj, de var långt fram . Ja det är sant man ska väl hålla modet uppe en stund till ..
  • BejbyBoo
    Melitta69 skrev 2010-09-28 15:55:32 följande:
    Trist...
    Men som Mallanis säger så ska du väl inte ge upp helt förrän det "på riktigt" är kört för den här gången. Håller tummarna för att det fortfarande finns en chans. 
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • BejbyBoo
    ekke skrev 2010-09-27 20:43:58 följande:
    HUr går det för dig? blev det någon äl till slut, eller var det en äl-fri månad? 
    Är på dag 27 nu och ingen ÄL. Så det hoppade helt enkelt över den här månaden. Har ordentligt med molvärk nu, så mensen kommer väl imorgon eller på torsdag skulle jag tro. Men just nu känns det bara skönt, så att vi får lämna den här månaden bakom oss och se fram emot en ny chans nästa.
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • ekke
    Smurfette77 skrev 2010-09-27 21:37:57 följande:
    Oj, jag är verkligen ledsen för din skull Rynkar på näsan Jag har haft något liknande, jag hade rosa flytningar från 7 dpo och när mensen väl kom (någon dag sent) så var det den smärtsamma jag varit med om.Jag misstänker ju att det var ett tidigt missfall, men precis som du så testade jag inte så det är ju svårt att veta.
    mallanis skrev 2010-09-27 21:53:17 följande:
    Uch Ekke så tråkigt! Det låter ju onekligen som ett tidigt missfall, men det låter som att det var ganska mycket som kom ut fast du gått några dagar längre än BIM? Eller var du kanske längre gången än så? Uch beklagar Ekke. =/
    Melitta69 skrev 2010-09-28 08:20:44 följande:
    Usch så tråkigt Ekke , tänker på dig {#emotions_dlg.flower}
    Tack tjejer! {#emotions_dlg.flower}
  • mallanis
    BejbyBoo skrev 2010-09-28 19:50:14 följande:
    Är på dag 27 nu och ingen ÄL. Så det hoppade helt enkelt över den här månaden. Har ordentligt med molvärk nu, så mensen kommer väl imorgon eller på torsdag skulle jag tro. Men just nu känns det bara skönt, så att vi får lämna den här månaden bakom oss och se fram emot en ny chans nästa.
    åhh så frusterande får hoppas att äl kommer dubbelt så starkt nästa månad!
    Tredje gången gillt!?
  • Cizzicilia
    mallanis skrev 2010-09-28 14:44:52 följande:
    Du har verkligen en upp och ner kurva =) det hade jag också när jag tempade oralt men sen började jag tempa vaginalt ett litet tips =) Kan inte så bra det här med kurvor men  visst kan du ha BIm idag eller i morgon? Hoppas att kurvan håller sig fortsatt hög!
    Vad använder du för temp vaginalt??
  • mallanis
    Cizzicilia skrev 2010-09-29 08:50:04 följande:
    Vad använder du för temp vaginalt??
    Egentligen så finns det väll special tempar för vaginalt. Men jag provade med min vanliga temp och från att bestämma sig på 30 sek så tog det inte mer än 5-6 sek när jag tempade vaginalt, så det verkar funka! Såg bara till att den låg intill väggen och inte "guppade runt" där inne. =)
    Tredje gången gillt!?
  • Melitta69

Tempen fortsatt hög ingen mens än ??

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*