Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Kinderägg skrev 2011-02-23 17:55:40 följande:
    Usch nu börjar jag verkligen bli nervös inför morgondagen, jag som har längtat och sett fram emot den så länge. Det börjar gå upp för mig att imorgon KAN vara dagen då hoppet om ett sista syskon släcks och det känns verkligen jobbigt. Hela min kropp värker mer än vanligt, hjärtat slår dubbelslag oftare än vanligt, känner mig otroligt stressad, blir nog inte mycket sömn i natt skulle jag tro. Ni får gärna hålla en tumme för oss imorgon kl.9.
    Tummar hålles
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Bubblamaj skrev 2011-02-23 18:46:38 följande:
    Lycka till och hoppas på ett positivt svar!

Fick förresten plus på ÄLstickan idag, dag 12 istället för 19...Konstigt.
    Graatis till positivt ÄL-test
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Vi 4 skrev 2011-02-23 20:45:52 följande:
    bumbi, om du skulle discarda temparna då du verkar ha haft feber ser det inte så konstigt ut, det kan ju vara en kurva utan äl. Har mensen kommit igång regelbundet efter förlossningen? Min krop har inte kommit igång alls förrän efter 10-11 månader efter mina förlossningar och sedan har det tagit några månader till innan det blivit helt regelbundet igen.

Telgebo, sådan huvudvärk har jag också haft i mina graviditeter, det går ju åt mer vätska, har du provat att dricka mer? Och huvudvärk är ju ett vanligt symptom på järnbrist med, appropå den tidigare diskussionen.

Kinderägg, håller mina tummar i morgon, kommer att tänka på dig!!!! Önskar alll lycka till.

Bubblamaj, hoppas du har maken i närheten då fast det inte var förutsett Och så härligt att "spara" en vecka
    Ja jag kom på att jag hade det när jag väntade barn tidigare men inte så ond som i tisdags under träningen då det bara skar i huvudet. Dricker har jag gjort idag flera koppar koffeinfritt te för att jag fryser så förbannat, men det kanske inte är så bra med te.

Jo jag minns nu att järnbrist kan ge huvudvärk men då borde jag väl fått huvudvärk innan jag blev gravid då för jag har ju haft lågt hB sedan jag var 14-15 år.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo

Jag känner mig döorolig tempen sjunker och jag tycker symtomen minskar, fryser inte längre, sover dåligt, är inte speciellt trött, knappt ömma bröst längre, inga direka graviflytningar inte så mycket kissnödig längre.  Har däremot haft ont i huvudet nu för tredje dagen i rad och jag känner inte alls för att träna och ska åka för att göra det vid 9.30 och sedan möte vid 12. Är hemma igen runt 14 och sedan besök vid 15-17.

jag kände på mig förra gången att det skulle gå fel vilket det gjorde och denna gång känner jag något liknande, vill inte, vill inte, vill inte. Det får inte hända.

Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    Smurfette77 skrev 2011-02-24 10:08:02 följande:
    Hej! Ja jag tror det men jag är fortfarande helt chockad så jag vet inte om jag tror det är sant Skäms Jag rusade till apoteket i morse för att köpa "riktiga" clearblue-test och jag har inte tagit dem än. Jag har visserligen aldrig sett så mycket som ett svagt streck förut på mina stickor, men jag har blivit helt nojig över att det var något skumt med muggen jag kissade i eller nåt annt konstigt (jag vet, jag är helt galen).
    STORT GRATTIS SMURFETTE!!! DU ÄR GRAVID, SÅÅÅÅÅ GLAD FÖR DIN SKULL ATT JAG BARA VILL VRÅLA.

VI HAR JU KÄMPAT IHOP
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    AMC80 skrev 2011-02-24 10:13:04 följande:
    Telgebo, du har inte slutat dricka te eller kaffe då? Koffeinabstinens ger en jäkla huvudvärk.
    Jo jag dricker koffeinfritt te nu sedan i fredags och huvudärken började i tisdags bara skr i hela jädra huvudet och igår var den dov och idag vaknade jag med skiten. Idag känns det bättre i huvudet men jag är så vansinnigt trött nu, sovit sååå dåligt inatt.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    Vi 4 skrev 2011-02-24 11:35:25 följande:
    Smurfette, stort grattis! Så roligt!

Många med fina kurvor nu, det blir några spännande dagar!

Telgebo, ja, men du behöver dricka vatten också, eftersom te (och kaffe) är ju ofta urindrivande, så du kanske behöver mer vätska i kroppen ändå. Och din temp ser fin ut fortsatt!  Med tanke på all din oro är det inte heller så underligt om du spänner dig och får ont i huvudet. Jag funderar på om du inte kan ta kontakt med en bm och få prata lite, (eller få remiss till någon att prata med) det låter ju urjobbigt att oroa sig så pass som du verkar göra nu. Man mår ju inte bra av att gå runt och bära på så mycket oro hela tiden. Jag har också varit orolig efter mitt ma och sedan efter att jag förlorat mitt första barn blev det ännu värre, så jag vet lite om hur kämpigt det kan vara. Att få prata med någon brukar ju ofta lätta lite på oron och i bästa fall kan man få prata med någon son kan hjälpa en att hitta strategier för att oroa sig mindre. -kram!
    Tack för din oomtanke VI 4, har ju tyvärr ingen BM än, måste göra VUL innan jag får en och först då om allt är bra på VUL så jag får väl en tid till hälsosamtal relativt omgående skulle jag tro.

Nää fy vad jag fryser och är trött, ingen tid att sova. Min lilla skatt på snart 3 år kommer om ca 5 min, kikar in senare ikväll.

Ha det bra så länge
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    Kinderägg skrev 2011-02-24 13:37:02 följande:
    Nyss kommit hem från första besöket på utredningen och jag känner mig mycket lättad. Mannens spermier var helt normala, mina blodprover var helt normala, äggstockar och livmoder såg också helt normala ut, inga fel kunde hittas. Det enda läkaren sa var att äggstockarna kan bli lite trötta efter 35 och kvaliteten på äggen kan bli lite sämre. Jag fick Pergotime utskrivet och så kommer jag bli kallad för spolning av livmoder och äggledare.

Känns otroligt skönt att allt såg bra, nu ska jag fira med lite träning och ikväll blir det hockey, imorse fick vi reda på att vi hade vunnit tre platser i "Myssoffan" till kvällens hemmamatch !!
    Skönt att allt såg bra ut. Har du tagit AMH test? Alltså äggreserv.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    Smurfette77 skrev 2011-02-24 15:23:54 följande:
    Tack allihop Glad Nu får ni hålla tummarna att det håller i sig!Vi har försökt i nästan ett år och jag har aldrig fått ett plus förut, så jag är minst sagt omtumlad!
    telgebo skrev 2011-02-24 14:45:05 följande:
    STORT GRATTIS SMURFETTE!!! DU ÄR GRAVID, SÅÅÅÅÅ GLAD FÖR DIN SKULL ATT JAG BARA VILL VRÅLA.

VI HAR JU KÄMPAT IHOP
    Tack!
    Hr håller vi tummar.

När är du beräknad?
    Gravid v.5+4 BF 24/10
  • telgebo
    Smurfette77 skrev 2011-02-24 19:32:23 följande:
    Jag har haft en sån skum kurva den här månaden att jag vet inte riktigt när jag egentligen hade ägglossning,men enligt FF är beräknat datum den 1:a november. Mina tester var starka idag så det skulle ju kunna stämma att jag är 16 dagar efter ägglossning. Jag borde inte kunnat ha haft ÄL tidigare än den 8:e för då blev mina äggledare spolade och gynekologen såg fina ägg.
    Då är vi rätt så lika då med 8 dagar. Kul. Hur mår du då? Några symtom?

Jag ska gå och lägga mig nu, är grymt trött, ont i halsen/munnen, örat och kroppen och fryser som fasen.

Hoppas känna mig bättre imorgon.

Natti natti på er.
    Gravid v.5+4 BF 24/10
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*