Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

miapia43 skrev 2012-08-09 01:08:05 följande:
    ja nu måste det väll få vara min turSolig

Verkligen! Det håller jag med om. Har du sökt för utredning?
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo

Dag 30 mes temp och mensvärk men fortfarande ingen mens. Kan den bara inte komma för det är så irriterande att vänta när man vet att den ska.

• telgebo
    Pärsikan skrev 2012-08-09 08:55:40 följande:
    Kan ni kolla min tempkurva? Den dummar sig :( Vad händer? Nån som har en idé?

Det var en rejäl dipp, kan vara mens på gång eller imp dipp.
  • telgebo
    Saga09 skrev 2012-08-09 09:02:45 följande:
    Och där störtdök tempen tillslut.. Krampar rätt rejält i magen idag med så det blir nog en skapligt lugn dag här känner jag...

Usch och fy. Jag har oftast som dig med att tempen störtdyker på CD 2.
  • telgebo

Flickor lugnt nu man kan inte utläsa på en kurva om man är gravid eller inte. Det har diskuterats flera gånger i alla temptrådar sedan första startades 2005.

• telgebo

Sedan kan man ana sig till ett plus om man har temp 18 DPO eller trifasisk men inte ens då kan man vara säker.

Man kan söka på FF på pregnancy charts hur det brukar se ut men som sagt man kan först veta när man testat pos.

Saga: Jag kan nästan också tro att det är ett tidigt missfall eftersom det är så annorlunda mot hur du brukar ha det.

• telgebo
    plopp76 skrev 2012-08-09 14:18:27 följande:
    Jag läser alla era inlägg och försöker hänga med :) Men än så länge så är det mycket som är nytt och lite oklart.

Tänkte höra med er lite grann, efter hur många cykler kan man dra nån form av slutsats av kurvan? Jag började ju tempa ett par dagar innan LH-stegringen kom på stickan. nu för en vecka sen ca. Det känns ju lite så där osäkert att dra nån slutsats av kurvan än så länge?

Jag tänker att tre cykler bör väl passera för att man ska få nån form av koll på hur det kan tänka förhålla sig. Hur tänker ni och hur drar ni era slutsatser?

Hur som helst lär jag mig massor av er och det är skitkul att börja nysta runt i den här världen :)

Så många cykler som 3 har jag svårt att du behöver ha för att se.

Jag kollade på din kurva och vad jag kan se så är den väldigt hoppig med höga toppar och djupa dalar och det talar tyvärr inte för att nån ÄL skett men jag kan ha fel men jag jämför med många andra såna kurvor så har ÄL oftast inte ägt rum.
  • telgebo
    plopp76 skrev 2012-08-09 14:35:18 följande:
    Jo det var det jag tänkte på, att du skrev det i min andra tråd oxå :) Vi får väl se lite grann vad framtiden utvisar. Dte är mycket nytt för mig och jag är nyfiken på att lära mig :)

Detta med ÄL test är svårt för tyvärr så garanterar inte ÄL test inte att ägget verkligen lossnar utan bara på LH stegring. Jag har många många ggr fått positivt ÄL test men likt förbannat ingen ÄL då jag inte får coverline på FF och eller att progesteronprovet är för lågt.

Efter ÄL går tempen upp under 3 dagar och om jag förstått det rätt så ska den öka med sammantaget 0,3 eller om det är 0,4 grader för att verkligen kunna vara säker på att ÄK skett.

De som är bättre på detta får gärna berätta hur det förhåller sig, finns nog ganska säkert info på FF sida om detta. Är inte så duktig på att hitta den info jag söker där och sedan verkar inte min dator vilja länka om jag skulle hitta nåt åt dig.
  • telgebo
    plopp76 skrev 2012-08-09 14:46:12 följande:
    Jo jag vet ju det, att ÄL-test inte garanterar att ägget släpper. Men man ser ju att tempen gick upp? Och att tempen var ganska låg precis innan. Aja, det är inte så noga just denna gång. Håller koll ett par cykler för att se hur det ser ut :)

Jag vet inte hur jag ska förklara nu men gå in på nåns gravids kurva så ser du hur tempen går ut från coverline (det röda krysset) jag ser inte att du har nån liknande stegring av tempen på din kurva efter det att dina ÄL test var positiva.
  • telgebo
    plopp76 skrev 2012-08-09 16:14:50 följande:

Ok, jag ska kika runt lite. Kommer nog ta ett tag innan jag förstår hur allt hänger ihop :)

Är det nåt speciellt du inte förstår dig på?
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*