• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • MiAmore
    Bubblamaj skrev 2010-12-19 22:38:20 följande:
    Det borde inte spela så stor roll vid enstaka "avhopp" från den vanliga tiden. Över tid ser man ändå mönstret i din cykel! När borde du ha ÄL ungefär?
    Ja man borde det va? Jag bör ha äl runt den 29:onde
  • Bubblamaj

Då har vi ungefär samma, du nån eller ett par dagar tidigare. Ska kolla dina tempar framöver!

• Bulla
    www.fertilityfriend.com/home/f1654

Jag funderar över min kurva, idag har jag blivit svullen och fått ägglossningsflytningar igen, det är så tröttsamt, som om jag ska ha ägglossning i dagarna. Jag som önskade att jag skulle få mens ( vara gravid ) Vad tror ni?
  • Bjornis
    Bulla skrev 2010-12-20 16:16:38 följande:

Jag funderar över min kurva, idag har jag blivit svullen och fått ägglossningsflytningar igen, det är så tröttsamt, som om jag ska ha ägglossning i dagarna. Jag som önskade att jag skulle få mens ( vara gravid ) Vad tror ni?
    Det var en lurig kurva du... Så himla jämn. Känns inte spontant som att du haft äl än. Om man jmf med din förra kurva som tydligt visar på äl. Har du tagit nåt gravtest "bara för att"?

Har du tempat länge och har nån annan kurva som betett sig liknande?
  • Kinderägg
    Bulla skrev 2010-12-20 16:16:38 följande:

Jag tycker inte heller att det ser ut som ÄL har varit, dom gånger jag inte haft ÄL så har kurvan sett ut så där. Om du har känningar av ÄL nu så kan det mycket väl vara den som är sen denna gång så kör på. Din förra kurva är rätt lång, brukar du ha så lång menscykel ? Har man lång menscykel så KAN det tyda på att man har problem med ägglossningen. Har ni försökt länge ?
  • MiAmore
    Bubblamaj skrev 2010-12-20 15:35:37 följande:
    Då har vi ungefär samma, du nån eller ett par dagar tidigare. Ska kolla dina tempar framöver!
    Tack, gör gärna det o säg vad du tror

Bjornis: När du åt Glandin, kände du av något "konstigt" då? Jag har haft ont vid äggstockarna/livmodern enda sedan jag började med dem. Inte konstant och inte jätteont, men det värker till rätt bra i mellanåt
  • MiAmore

Min temp gjorde en rätt bra dykning idag. Eller kanske inte jämfört med gårdagens, men den har aldrig varit så låg någon gång. I förrigår låg den på 36,5, igår 36,4 och idag 36,3. Så låg har den som sagt aldrig varit. Någon som vet vad detta kan betyda, om det nu betyder något?

• Bjornis
    MiAmore skrev 2010-12-21 00:02:10 följande:
    Tack, gör gärna det o säg vad du tror

Bjornis: När du åt Glandin, kände du av något "konstigt" då? Jag har haft ont vid äggstockarna/livmodern enda sedan jag började med dem. Inte konstant och inte jätteont, men det värker till rätt bra i mellanåt
    Minns mest att jag inte märkte nåt alls och då la ner. Haha. Låter ju bra om du känner nåt iaf! hehe.
  • MiAmore
    Bjornis skrev 2010-12-21 10:53:05 följande:
    Minns mest att jag inte märkte nåt alls och då la ner. Haha. Låter ju bra om du känner nåt iaf! hehe.
    Ja vi får väl hoppas att det betyder något positivt *ler* Känner dock inte av dem alls lika mycket som jag gjorde när jag åt dem månaden jag blev gravid med Milo. Då kände jag av dem RIKTIGT mycket dem första dagarna. Denna gången har jag inte känt av mer än att jag hade lite "ont" i magen första dagen, och sedan dess har det som sagt värkt till rätt bra vid äggstockarna till o från varje dag.

Jag har iaf INTE äl på G (äl-testade mig nyss), så min ovanligt låga temp berodde inte på att äl är på G iaf.
  • in the making

hejsan!
    Jag är ny här så jag börjar med en kort presentation Glad
    Jag är 26år och i våras besutade jag och sambon att barn vore okej, men vi ville inte satsa fullt ut utan jag slutade med prev.medel och vi körde på som vanigt utan tankar på äl och liknande men nu känner vi att vi faktiskt vill ha barn så den här månaden är första gången vi testar aktivtFlört (vi har inga barn sedan tidigare)

Jag har precis börjat med fert-friend (började vis 1a mensdagen) och den visar att äl har skett osv. men nu har den räknat om min cykel på "kalendern" så att den blivit kortare än vad jag brukar ha, hur pass säker är den?
    någon som har hållit på med det lite längre än mig som vet?
    hade räknat med bim 4jan och nu 30dec..
    fast det är väl bara att fortsätta räkna på 3e och sedan se vad som händer kanske..
    har ätit Rosenrot så kanske det har kortat cykel..
    det snurrar lite i skallen på mej nu..Glad

GodJulTomte

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*