• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Capiche
    Älva1973 skrev 2012-12-16 14:10:08 följande:
    Capiche: åååååå grattis, så roligt att du får så glada besked. Du var ju lite ledsen och orolig för inte så länge sedan. Så underbart att det blev ett positivt resultat :)
    Tack snälla! Och håller alla tummarna för dig gumman att du snart också får fint pluss!!!! :D

Linköping och bjornis  tack tjejer :))))) 

Skickar massa gravidbaciller till er :)))

kommer ju ändå hänga kvar här och analysera era kurvor och hålla tummarna ni plussar snart också!  
  • kanske 4a
    linköping68 skrev 2012-12-16 15:24:49 följande:
    Capiche: supermycket grattis! Det är plus! Själv har jag en konstig kurva denna månad. Brukar ha en ganska hoppig kurva, men nu har jag i stort sett legat på lite lägre nivå, bara runt 36.7, trots progesteron. Den borde väl vara lite högre då..... . Verkar inte gå vägen denna gången heller. Skit. Är inte bra på kurvor, har någon lust och tid att slänga ett öga på min?    

Jag försökte kolla på din kurva men sidan hänger sig hela tiden :(
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • linköping68
    kanske 4a skrev 2012-12-17 19:01:58 följande:

Jag försökte kolla på din kurva men sidan hänger sig hela tiden :(
    Nä, vad tråkigt att det inte går. Men tack för att du försökt Solig
  • telgebo
    linköping68 skrev 2012-12-17 20:20:38 följande:
    Nä, vad tråkigt att det inte går. Men tack för att du försökt Solig

Kan jag få länken till din kurva så kan jag kolla på den. Är ganska så duktig om jag får säga det själv

Själv ligger jag lågt, har ett nytt förhållande och barn är inte riktigt dax för ännu (använder kondom) men kommer fortsätta att tempa.
    Min lycka dotter född okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2012-12-17 22:26:56 följande:

Kan jag få länken till din kurva så kan jag kolla på den. Är ganska så duktig om jag får säga det själv

Själv ligger jag lågt, har ett nytt förhållande och barn är inte riktigt dax för ännu (använder kondom) men kommer fortsätta att tempa.
    Hur mår barnen ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-17 22:44:02 följande:
    Hur mår barnen ?

Strålande vad jag vet.
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2012-12-17 23:12:23 följande:

Strålande vad jag vet.
    Skönt att höra
    Hur mår du ?

Har försökt att kontakta dig var ett bra tag sen.
    Men du hade bytt telefonnummer.

Planerar du en till ?
    Trodde jag läste det igår nämligen .       
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-17 23:21:50 följande:
    Skönt att höra
    Hur mår du ?

Har försökt att kontakta dig var ett bra tag sen.
    Men du hade bytt telefonnummer.

Planerar du en till ?
    Trodde jag läste det igår nämligen .       

Jag mår bra, är nykär och lyckligare än på länge faktiskt.

Har sagt upp min telefon och använder bara iPhonen nu, känns onödigt att ha fast telefon när jag ändå bara använder mobilen ha ha.

Får se, min nya vill gärna ha barn, men vi får se men visst är jag sugen på en liten...tröttnar man någonsin?

Försöker du och J då?
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2012-12-18 00:27:22 följande:

Jag mår bra, är nykär och lyckligare än på länge faktiskt.

Har sagt upp min telefon och använder bara iPhonen nu, känns onödigt att ha fast telefon när jag ändå bara använder mobilen ha ha.

Får se, min nya vill gärna ha barn, men vi får se men visst är jag sugen på en liten...tröttnar man någonsin?

Försöker du och J då?
    Vi försöker och ett + kommit men vågar inte tro än

Låter så härligt att vara ny kär igen lycka till , till er båda  
  • miapia43

Hej jag tänkte bara komma in och se hur ni mår härinne. Jag mår bra inget + ännu för min del. Men min kurva är fin denna månad i alla fall. Men den går upp och ner.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*