• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • kanske 4a

grattis vi4!! Lilaemma och älva, håller tummarna hårt!

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • greeneyes
    Älva1973 skrev 2013-02-15 15:19:39 följande:
    Det kom inget mer efter det. Det var bara som en stor droppe. Sedan var det brunt och skräpigt efter det. Samma nu på morgonen och nu är det "borta". Testade även igen i morse och det var starkare strecket än i tisdags. Har fått positivt på digitalt i onsdags eftermiddag. 

Tempen är fortfarande hög, men jag sovit dåligt många nätter och vaknat ofta. Ibland halvsovit sist a timmen innan tempning. Men ingen temp jag tagit har legat under 36.8 i alla fall.

Ha min underbara sambo som stöd. Både han och jag låg på sängen och grät tillsammans. Det är nog första gången jag sett han gråta. Han har verkligen varit stark, men jag vet att han bitit ihop och haft ont i magen när jag mått dåligt.

Nu har jag lite molvärk i magen men det känns inte riktigt som mensvärk, fast är ändå rädd för det. Är som sagt hemma från jobbet, ligger i soffan och tycker synd om mig själv. 
    Då är ju inte hoppet ute i a f. Vad säger din intuition, din magkänsla? Innan mitt mf fick jag plötsligt en känsla av att jag inte var gravid längre, och två dygn senare började jag blöda. 
    Tur att du har sambo hemma i af, glöm inte stötta varandra eftersom han också behöver ditt stöd. Kram på dig! 
    aaa653 skrev 2013-02-15 15:19:58 följande:
    Här kommer den

i1277.photobucket.com/albums/y483/aaa653/5FD8...
    Tycker att den kanske börjar gå ner lite nu på slutet, det kan ju tyda på mens på ingång. men så länge den inte sjunker under kryssets linje så är det inte kört.

• Älva1973
    greeneyes skrev 2013-02-15 15:27:01 följande:
    Då är ju inte hoppet ute i a f. Vad säger din intuition, din magkänsla? Innan mitt mf fick jag plötsligt en känsla av att jag inte var gravid längre, och två dygn senare började jag blöda. 
    Tur att du har sambo hemma i af, glöm inte stötta varandra eftersom han också behöver ditt stöd. Kram på dig! 
    Min magkänsla har ju hela tiden sagt att det inte blir något för jag har inte vågat tro på resultaten. Men den känslan går även den lite upp och ner. 
  • greeneyes
    Älva1973 skrev 2013-02-15 15:30:13 följande:
    Min magkänsla har ju hela tiden sagt att det inte blir något för jag har inte vågat tro på resultaten. Men den känslan går även den lite upp och ner. 
    Okej, då kanske din hjärna ställer till det lite för mycket. Jag håller alla tummar och tår för dig, hoppas att den vill stanna!!!
  • Vi 5

Vill bara svara Älva lite snabbt, molvärk är jättevanligtvid graviditet, jag har det nu med. Det betyder då oftast att livmodern växer lite. I mina grav har jag haft ganska stark sådan värk, särskilt i början, så pass att jag blivit riktigt orolig. Håller tummarna hög att det var sista blodsdroppen på länge!

• Älva1973
    Vi 4 skrev 2013-02-15 16:48:47 följande:
    Vill bara svara Älva lite snabbt, molvärk är jättevanligtvid graviditet, jag har det nu med. Det betyder då oftast att livmodern växer lite. I mina grav har jag haft ganska stark sådan värk, särskilt i början, så pass att jag blivit riktigt orolig. Håller tummarna hög att det var sista blodsdroppen på länge!
    Tack, jag blir ju lite förvirrad. Vet att jag kände något förra gången i magen, men det var mer små korta sträckningar. Nu associerar jag ju allt med mens. Men får jag bara passera några dagar till utan mer blod/spotting så känns det kanske tryggare. Kan man förresten kalla den där blodfläcken för spotting? Tänkte för det har jag noterat i min FF.

Jag börjar tro att det går åt rätt håll, men bara lite...ett steg i taget.

Så roligt Vi4 att du också fick plussa nu den här månaden. Vi får hoppas att vi får följas åt med magarna under en lång tid Solig
  • lilaemma

Fortfarande ingen syndaflod och testet igårkväll var ju positivt... så jag hoppas... igen... Hoppas att allt går bra för dig ÄLVA.. (och jag har i alla fall lagt in det som spotting...)

• Älva1973
    lilaemma skrev 2013-02-15 18:59:46 följande:
    Fortfarande ingen syndaflod och testet igårkväll var ju positivt... så jag hoppas... igen... Hoppas att allt går bra för dig ÄLVA.. (och jag har i alla fall lagt in det som spotting...)
    Det verkar ha lugnat sig, bara haft brunt skräp på förmiddagen när jag varit på toa.
    Vilken dag är du på nu? Hur mycket har du blödit?
  • lilaemma
    Älva1973 skrev 2013-02-15 19:25:02 följande:
    Det verkar ha lugnat sig, bara haft brunt skräp på förmiddagen när jag varit på toa.
    Vilken dag är du på nu? Hur mycket har du blödit?
    Testade + på dag 25. Stegrade fint. Dag 28 rosa flytningar. Dag 29 positivt test. Dag 30 rött blod. Dag 32 positivt test... om jag inte minns fel...

www.fertilityfriend.com/home/lilaemma

min uppkoppling är dålig så jag kan inte ens titta... 
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*