• Anonym (....)

huvudvärk nackstelhet?

Hej jag har i tre dagar nu haft en riktigt besvärlig och otäck huvudvärk, jag får ha stängda ögon och tycker att alla skriker även om de pratar tyst. Har även ont i nacken och har haft det i en vecka nu är även lite stel i nacken (kan inte sätta hakan i bröstet eller lägga huvudet på axeln som jag i vanliga fall kan). Jag skakar ganska mycket i armarna, inte så mycket i vänster men ganske mycket i höger, vilket jag har gjort sedan igår kväll. Jag mår ganska illa och känner att jag när som skulle kunna kräkas men det har inte hänt. Jag är förkyld sen i början på veckan, ytterst lite snorig men ganska hostig (slemhosta), det gör ont i ryggen och sidan vid inanding/djupa andetag.
    Någon som vet vad detta kan bero på??
    Värktabletter funkar inte alls på huvudvärken.

• Svar på tråden huvudvärk nackstelhet?
  • Anonym (v)

Något virus kanske? Tror själv jag råkat ut för något skit, haft huvudvärk till och från några dagar nu och idag på morgonen spydde jag för jag mådde illa helt plötsligt.  Kanske är nån skit som går?

• Anonym (....)
    Anonym (v) skrev 2010-09-11 10:59:52 följande:
    Något virus kanske? Tror själv jag råkat ut för något skit, haft huvudvärk till och från några dagar nu och idag på morgonen spydde jag för jag mådde illa helt plötsligt.  Kanske är nån skit som går?
    Känner en hel del som varit förkylda, hostat och sånt , jag själv är mer känslig för sånt pga min astma..Men jag hostar ALDRIG i vanliga fall, har inte gjort det sen gud vet när så jag har väl åkt på något ordentligt.
    Dum som jag är så tränade jag i torsdags och det va då som den hemska huvudvärken kom, jag hade huvudvärk innan men dock inte så hemsk utan då tog panodil bort den men nu hjälper ingenting, jag har tom kombinerat panodil och ipren.
    BettanB skrev 2010-09-11 11:01:35 följande:
    Jag blir alltid lite nervös när jag hör om nackstelhet (hjärnhinneinflammation); nog en bra idé att åka till vårdcentralen och ta en titt så snart du kan. Ring sjukvårdsupplysningen.
    www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/S.../

Är det vanligt även om man inte har feber?
    Vad jag vet har jag ingen feber.
    Jag är ju lite stel men det är inte mycket.

• Anonym (v)

Hua nu blev jag rädd för hjärinflammation eftersm jag spydde. Men jag är inte stel i nacken eller nått annat mer än huvudvärk till och från. Min sambo var dock också konstig i magen så vi tror det är något vi åt igår. Började nämligen må lite illa efter det. Eller har jag väll en hjärntumör eller nått. *hypokondriker*

• Anonym (....)

Kan även tillägga att jag vill gå ner i vikt och skulle denna veckan försöka ändra min kost, kosten är inte ändrad men sedan i måndags så har jag gått ner 1.5 kilo.

• Anonym (....)

Ingen annan som vet???

• Jezamine
    Anonym (....) skrev 2010-09-11 13:17:37 följande:
    Ingen annan som vet???
    Varför ringer du inte sjukvården?
    Avstängd tills vidare
  • Anonym (....)
    Jezamine skrev 2010-09-11 13:52:45 följande:
    Varför ringer du inte sjukvården?
    För jag har blivit felbedömd av dom x antal gånger!
    Dem säger en sak också åker man in också visar det sig att dom är helt ute och cyklar. Det har hänt mer än en gång.
  • Jezamine
    Anonym (....) skrev 2010-09-11 14:08:41 följande:
    För jag har blivit felbedömd av dom x antal gånger!
    Dem säger en sak också åker man in också visar det sig att dom är helt ute och cyklar. Det har hänt mer än en gång.
    Ja det är du som väljer.Tror du du skall få bättre diagnos här?Är du inte rädd för hjärnhinneinflamamtion ex?
    Avstängd tills vidare
  • Anonym

Har du haft någon fästing? Är du vaccinerad mot TBE (fästingöverförd hjärnhinneinflammation)?

Svar på tråden huvudvärk nackstelhet?