• Anonym (....)

huvudvärk nackstelhet?

Hej jag har i tre dagar nu haft en riktigt besvärlig och otäck huvudvärk, jag får ha stängda ögon och tycker att alla skriker även om de pratar tyst. Har även ont i nacken och har haft det i en vecka nu är även lite stel i nacken (kan inte sätta hakan i bröstet eller lägga huvudet på axeln som jag i vanliga fall kan). Jag skakar ganska mycket i armarna, inte så mycket i vänster men ganske mycket i höger, vilket jag har gjort sedan igår kväll. Jag mår ganska illa och känner att jag när som skulle kunna kräkas men det har inte hänt. Jag är förkyld sen i början på veckan, ytterst lite snorig men ganska hostig (slemhosta), det gör ont i ryggen och sidan vid inanding/djupa andetag.
    Någon som vet vad detta kan bero på??
    Värktabletter funkar inte alls på huvudvärken.

• Svar på tråden huvudvärk nackstelhet?
  • Anonym (....)
    Jezamine skrev 2010-09-11 15:21:34 följande:
    Ja det är du som väljer.Tror du du skall få bättre diagnos här?Är du inte rädd för hjärnhinneinflamamtion ex?
    Som jag skrev innan, brukar man inte ha feber vid hjärnhinneinflammation?
    Jag har ingen feber.
    Anonym skrev 2010-09-11 15:36:37 följande:
    Har du haft någon fästing? Är du vaccinerad mot TBE (fästingöverförd hjärnhinneinflammation)?
    Jag har inte haft någon fästing, ingen synlig som jag vet i alla fall. Och jag har absolut ingen aning om jag är vaccinerad.
  • Anonym
    Anonym (....) skrev 2010-09-11 15:47:11 följande:
    Som jag skrev innan, brukar man inte ha feber vid hjärnhinneinflammation?
    Jag har ingen feber.
    Anonym skrev 2010-09-11 15:36:37 följande:
    Har du haft någon fästing? Är du vaccinerad mot TBE (fästingöverförd hjärnhinneinflammation)?
    Jag har inte haft någon fästing, ingen synlig som jag vet i alla fall. Och jag har absolut ingen aning om jag är vaccinerad.

Man behöver inte ha feber....men man orkar INTE sitta vid datorn och skriva heller....

Är du bekymrad så ringer du 1177 och frågar!!!! 

• Anonym (....)
    Anonym skrev 2010-09-11 16:03:35 följande:

Man behöver inte ha feber....men man orkar INTE sitta vid datorn och skriva heller....

Är du bekymrad så ringer du 1177 och frågar!!!! 

Jag orkar göra det mesta fast jag har allt detta skitet, gå i skolan, åka iväg och göra saker och sånt. Det är mest huvudvärken som begränsar mig...
  • Jezamine
    Anonym (....) skrev 2010-09-11 18:04:02 följande:
    Jag orkar göra det mesta fast jag har allt detta skitet, gå i skolan, åka iväg och göra saker och sånt. Det är mest huvudvärken som begränsar mig...
    Vila ögonen.Kanke anstränger du dem vid datorn? Har du kollat synen?
    Avstängd tills vidare
  • Anonym (....)
    Jezamine skrev 2010-09-11 18:11:35 följande:
    Vila ögonen.Kanke anstränger du dem vid datorn? Har du kollat synen?
    Synen kollade jag för något år sen och då va det inga problem alls med den. Och jag sitter inte alls mycket vid datorn. För det mesta används den till musik och då tittar jag bara till den ibland.
  • Anonym (v)

Skulle tro att om det vore hjärnhinneinflammation hade du vid det här laget blivit mycket sämre eftersom du haft det några dagar. Kanske nått virus, kanske stress...

• Anonym (....)
    Anonym (v) skrev 2010-09-12 13:04:09 följande:
    Skulle tro att om det vore hjärnhinneinflammation hade du vid det här laget blivit mycket sämre eftersom du haft det några dagar. Kanske nått virus, kanske stress...

Huvudvärken blir värre för varje dag som går, idag har jag stoppat i mig två panodil och en ipren men har fortfarande lika ont i huvudet som innan jag tog tabletterna. Nu har jag slutat ta tabletter just pga att dom inte hjälper för fem öre!
    Jag är även yr och måste ha stöd om jag ska stå upp, om jag sitter måste jag ha ryggstöd eller liknande.

• Anonym (ring)

Ring med en gång.

Säg bara att du funderar på vad det kan vara och berätta om dina symtom. Värre än så är det inte. För att de felbedömt tidigare behöver inte betyda att de gör det nu.

Du undrar ju uppenbarligen vad det kan vara för någonting och då tycker jag du ska ringa dit. Här kommer du aldrig få något svar.

• Nape

Jag har ingen aning om vad det kan vara, men ger dig rådet att ringa sjukvårdsupplysningen genast. Varför chansar du såhär med dig själv?

Rada upp alla symptom du har och tänk efter- skulle du råda din bästa väninna/ditt barn, att söka vård? Svaret är nog JA. Du är lika viktig! Sök vård!

• Lindreas

Du verkar inte särskilt varsam med din kropp och din hälsa. Sluta sitta och fråga på ett forum bland lekmän och ring sjukvården i stället! Ingen här kan ge dig svar på vad som är fel.

Synen kan för övrigt förändras på ett år, det är inte ovanligt. Du måste inte ha feber för att ha fått virus på hjärnhinnan, till exempel.

Svar på tråden huvudvärk nackstelhet?