• theresemamma

Hjälp!!!!

Är ensamstående med en dotter på 8 år, som har vissa svårigheter eller ganska mycket svårigheter. Nu är det så att jag har en särbo sedan 2 år tillbaka och för några månader sedan berättade han att han har lite svårt med min dotter pga hennes svårigheter. Och vi pratade igenom det och allt vart bra. Idag berättar han för mig att han har svårgheter med henne igen men nu att han även är irreterad på henne hela tiden även fast hon inte gjort något. (han har en son som är ett år yngre) Detta känns helt hemskt och jätte jobbigt då jag älskar honom otroligt mycket och vill dela mitt liv med honom, men känns skit tungt att han känner såhär.

Va ska jag göra? Hjälp!

• Svar på tråden Hjälp!!!!
  • Ciliaja

Ditt barn betyder mer än din särbo förhoppningsvis!

och du kan aldrig leva med någon som inte accepterar din dotter! 

The only thing worth stealing is a kiss from a sleeping child.
  • flingansnö

Ja, altså ditt barn är ju din främsta prioritet!  Men förstår att det är jobbigt. Det är dock din Kille som har problem, inte du! Han måste ta tag i sitt problem om ni ska kunna  fortsätta vara ett par.

• Nyfiken gul

jag är bonusförälder och vet att det är jobbigt att dela sina känslor med barn som inte är ens egna..

jag älskar mina bonusbarn men det är ingen självklarhet, en av mina bonusar behöver också mycktet stöd och hjälp pga olika orsaker men det är för mig något som är helt givet och jag känner verkligen att mitt tålamod tryter och att jag ibland blir irriterad, men samtidigt oroar det mig inte eftersom jag vet att det inte är barnets fel att situationen ser ut som det gör - det är allt runtomkring som gör det hela. Bonusen är helt underbar men kräver sitt tålamod.

Jag tror kanske att det är just det här din särbo känner av, han accepterar nog henne och tycker om henne men han har svårt med situationen helt enkelt. Och även om man är föräldrer själv så är det svårt att förlika sig med tanken att hamna på en annan prioriteringsplats i familjen. Att ha barn med särskilda behov kräver sin man helt enkelt och alla kan inte förstå hur mycket som krävs av en.

så prata med honom igen är mitt råd.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • theresemamma

Klart min dotter är prio ett. Men vill även att det ska funka med killen och tankarna kommer ju även att om inte han klarar av henne vem ska då göra det?

Ja jag ska prata med honom igen.

• Nyfiken gul

klarar han inte av det här som särbo är ju frågan om ni nånsin klarar av att bilda en hel familj och flytta ihop? Kan du  leva med den vetskapen att så kanske det inte blir?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • flingansnö

jag har tänkt på din situation nu under natten, och jag inser att jag lät väldigt negativ igår när jag skrev. Såklart du sätter din dotter först!  förlåt om jag lät fördömmande.  jag tror att du gör helt rtt när du pratar med honon igen. DDet måste vara den enda vägen till en lösning, att prta prata prata och så prata lite till!

hoppas att det går bra för er! Lycka till!!

Kram

Svar på tråden Hjälp!!!!