• Cherry Cupcake

Någon som har Handelsbankens internetbank? / Jobbar på bank?

Jag har handelsbankens internetbank och för ibland över pengar mellan mitt allkonto(lönekonto)
    och sparkonto. Åt båda hållen.
    Nu såg jag att när man för över pengar från sparkontot till allkontot står texten "observera att du endast har 4 avigiftsfria uttag per år". Menar de även när man för över på internet då??
    Det gör jag ganska ofta.. Hur mycket tar de betalt för detta??
    Någon som vet?

• Svar på tråden Någon som har Handelsbankens internetbank? / Jobbar på bank?
  • MrsMommy

Jag känner igen det där, och jag tror att det gäller även överföringar via nätet. Vet dock inte hur mycket det kostar.

• Cherry Cupcake

skit, jag har bara tänkt att "så kan det ju inte vara"..

nån som vet exakta summan?

• Cherry Cupcake
    Baronessan skrev 2010-09-11 17:44:45 följande:
    Sparkonto  - "Du kan ta ut pengar när som helst men tänk på att inte göra mer än 4 uttag per år eftersom varje uttag därutöver kostar 1,5% på uttaget belopp minimum 60 kr."
    helvete.. när drar dom det?
  • Trisse78

Hmm, det där känner inte jag igen.
    Vi gör ofta överföringar, har inte märkt att de tar någon avgift för det (har dock inte kollat så noga heller).

• Cherry Cupcake
    Trisse78 skrev 2010-09-11 17:52:25 följande:
    Hmm, det där känner inte jag igen.
    Vi gör ofta överföringar, har inte märkt att de tar någon avgift för det (har dock inte kollat så noga heller).
    nej det är ju det som är så konstigt.. jag har haft internetbank i flera år och grejat såhär, men jag har aldrig märkt att de dragit någon avgift.. har kanske inte varit så noga med ekonomin innan. nu är jag dock student och vänder på kronorna..

vart hittade du infon, baronessan?
  • Fridayyy

Hm, jag flyttar över varje månad från lönekonto till allkontot..hoppas verkligen inte de tar betalt för det, då spricker ju hela den idén att man får en räkning varje månad på allkontot..eller?

• Cherry Cupcake
    Fridayyy skrev 2010-09-11 18:10:33 följande:
    Hm, jag flyttar över varje månad från lönekonto till allkontot..hoppas verkligen inte de tar betalt för det, då spricker ju hela den idén att man får en räkning varje månad på allkontot..eller?
    vad är skillnaden på allkonto och lönekonto?
  • Cherry Cupcake

jo nu hittade jag det baronessan sa.. det står på deras hemsida.. jaha bara att byta bank då..

• anne h
    Cherry Cupcake skrev 2010-09-11 18:30:51 följande:
    jo nu hittade jag det baronessan sa.. det står på deras hemsida.. jaha bara att byta bank då..
    du behöver inte byta bank, det enda du behöver göra är att be dem göra om sparkontot till ett allkonto.

Jag har HB, ett löne/kortkonto och ett konto som jag lägger undan till lånen på, dock är de båda "allkonto"

Barnen däremot har sparkonton, eftersom deras pengar står kvar på kontona längre tid. 

HB är bra då internetbank är gratis, min mor har SEB, syrran Swedbank, de betalar massor för att få betala sina räkningar.. helt fel anser jag. 
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
Svar på tråden Någon som har Handelsbankens internetbank? / Jobbar på bank?