• Anonym (villrådig)

Jaga efter eller ignorera. Vilket svider mest för honom?

Jag är hemsk. Jag är dum. Jag är elak men så är det. Så. Nu var det avklarat.

Till saken nu som är att en av mina äldsta relationer och jag har bråkat för en vecka sen och nu svarar han varken på sms eller samtal. Jag har visserligen bara gjort ett av varje i början av veckan och han svarade alltså inte på något av dom. Till en gemensam vän sa han bara att vi inte har pratat på ett par dagar men nämnde inget om vårt bråk eller att vår vänskap/relation skulle vara avslutad.

Så nu behöver jag råd. Av just dig. Solig

Ska jag skriva något dräpande i ett sms och säga att han beter sig som ett fjortis och att han kan sticka och brinna? Ska jag ringa igen och se om han svarar? Ska jag skicka ett snällt sms och be om förlåtelse? Det sista skulle vara svårt för jag anser inte att bråket bara var mitt fel. Ska jag helt sonika strunta i honom och låta honom undra varför jag inte hör av mig? Skulle det få honom att tro att jag inte bryr mig längre?

Tyvärr så har han överläget eftersom att jag skickade ett sms och frågade om vi inte kunde stryka ett sträck över bråket och så ringde jag ju en gång också men det var nästan en vecka sen nu.

Jag gillar inte att inte få ha övertaget. Hur ska jag göra? Helst vill jag såra honom tillbaka eftersom att han sårar mig med sin tystnad och att han inte anser att jag är värd att prata ut med tydligen.

• Svar på tråden Jaga efter eller ignorera. Vilket svider mest för honom?
  • Anonym

Bit ihop. Läs en bok. Ta ett bad. Slå dig i huvudet med något hårt. Men vad du än gör... RING INTE! MESSA INTE!

• Anonym (villrådig)
    Anonym skrev 2010-09-11 20:36:03 följande:
    Bit ihop. Läs en bok. Ta ett bad. Slå dig i huvudet med något hårt. Men vad du än gör... RING INTE! MESSA INTE!

Men hur ska jag då kunna ge honom på moppo?
  • Anonym
    Anonym (villrådig) skrev 2010-09-11 20:37:52 följande:

Det gör du HELA tiden med din frånvaro- du känner det bara inte själv=)
  • Jezamine
    Anonym (villrådig) skrev 2010-09-11 20:37:52 följande:

Låt han vara ifred.
    Avstängd tills vidare
  • Anonym (villrådig)
    Anonym skrev 2010-09-11 20:44:20 följande:
    Det gör du HELA tiden med din frånvaro- du känner det bara inte själv=)
    Ahaa. Det hade varit skönt att känna det med knytnävarna eller med min vassa tunga bara.
  • Jezamine
    Anonym (villrådig) skrev 2010-09-11 20:50:05 följande:
    Ahaa. Det hade varit skönt att känna det med knytnävarna eller med min vassa tunga bara.
    Vill du egentligen ha honom fast du hävdar motsatsen?
    Avstängd tills vidare
  • kommande år

Måste det över huvud taget finnas någon som har övertaget? Och som andra skrivit här, tystnad talar mer än ord egentligen. Då vet han ju aldrig var har har dig.

• Polly S

en tråd till?
    skicka ett SMS och säg att du vill reda ut allt innan resan.

• Anonym

1. Vill du såra honom, låt bli att kontakta honom. ALLT du skriver kommer att ge HONOM poäng. Du kan inte såra honom ens med de värsta förolämpningar. Det visar bara att du bryr dig och är ledsen (vilket märks i ditt inlägg).

2. Det är väldigt barnsligt att hantera konflikter såhär. I längden lider du bara själv av att inte kunna reda ut saker konstruktivt när det blåser snålt.

Han har kontroll över dig. Du är körd. 

• Anonym

Om du hänger dig fast vid honom och skriver "något dråpligt i ett sms", så kommer han att se DIG som en fjortis. Det mest vuxna är att bara ignorera honom och låta det vara, börjar ni prata igen så gör ni det, pratar ni inte mer så blir det väl så.

Svar på tråden Jaga efter eller ignorera. Vilket svider mest för honom?