Inlägg från: Wikan |Visa alla inlägg
  • Wikan

Nån CNC-operatör här?

Också Nc-operatör!

Fast jag jobbar med styrda fräsar. Tycker det är ett kul och varierande arbete där man lär sig något nytt nästan varje dag. Sen är det kreativt tycker jag. Man måste ju planera, programmera och lösa problem. Jag arbetar dagtid så det finns sådana tjänster, men de kanske inte är så många. När det gäller matte så är jag verkligen inget geni, men man har ju formler i verkstadshandboken och är det riktigt knivigt brukar jag rita i datorn eller be chefen räkna åt mig!
    Mitt jobb är väl inte så jätteskitigt eller tungt, men ibland kommer det riktiga kolossbitar så man får använda sig av lyfthjälpmedel i den mån det går. Har jobbat på en fabrik där det var väldigt rent och pyttebitar, så då blir det ju inte heller tungt...
    Tycker det låter som en bra utbildning. Är det genom Lernia eller? Gick själv en utbildning till Verktygsmakare hos AMU/Lernia, och började jobba måndagen efter jag slutat.

Lycka till!

• Wikan

Ja vad skulle man göra utan verkstadshandboken!? Snart dax att skaffa ny, den börjar bli rätt sliten, men man vill ju inte byta ut sin vän mot en yngre förmåga...

Svar på tråden Nån CNC-operatör här?