• anne h

Panik - Volvo 945 som larmar, batteriet i fjärren slut

Min syrra har lånat min gammbetta, dvs en Volvo 945 och nu har batteriet i fjärren till larmet tagit slut, de står mit tute i skogen och kommer ingenstans då larmet gått på när de öppnade dörren..

jag VET att jag stängt av det manuellt förr, finns en knapp någonstans.. men var?? någonstans under/nedanför instrumentbrädan.. men eftesom jag inte är där är det ju inte direkt lätt att försöka få en med tummen mitt i handen att hitta den..

Någon som kan hjälpa mig?? 

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-14 10:41
    Bytt batteri, det var tydligen itne så lätt.. Bilen larmar fortfarande.

Tänk så enkelt om det varit ett eftermonterat larm, då hade det funnits kablar att klippa direkt...

Finns tydligen ingen avstängingsknapp, verkar det som, HUR ska jag då få igång bilen/få av larmet..
  • Svar på tråden Panik - Volvo 945 som larmar, batteriet i fjärren slut
  • Småtokig

Sambon sa att det kan sluta om man startar bilen. Har ingen aning men väl värt att testa.

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • anne h
    Småtokig skrev 2010-09-12 20:20:10 följande:

Sambon sa att det kan sluta om man startar bilen. Har ingen aning men väl värt att testa.

Det går inte att starta, det är startspärr på larmet..

Får hoppas hon hittar på knappen.. för det är några ´mil ute i skogen.. tur det inte är kallt iaf! 
  • Småtokig

Aha. Ska de köra iväg? annars borde det väl sluta om man kopplar ifrån batteriet?

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • anne h
    Småtokig skrev 2010-09-12 20:24:59 följande:
    Aha. Ska de köra iväg? annars borde det väl sluta om man kopplar ifrån batteriet?
    Larmet går på så snart man kopplar på batteriet igen, eftersom fjärrkontrollen inte fungerar så går det inte att stänga av larmet då.
  • Ulf Harrys Farsa

Man ska inte köpa billarm på Clas Ohlsson (eller liknande)

Riktiga larm har "alltid" en manuell avstängningsknapp som man ofta sätter på något gömt ställe i bilen, dock är det inte så vanligt på skitlarm för 400:-

• Korsriddaren
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-09-13 00:15:23 följande:

Riktiga larm har "alltid" en manuell avstängningsknapp som man ofta sätter på något gömt ställe i bilen, dock är det inte så vanligt på skitlarm för 400:-
    Senast jag satte larm i bilen (DEFA, a´3500 fanns det inte någon manuell avstängningsknapp. Det var inte heller ett skitlarm, utan av branschen rekommenderat.
    Ditat scientia vitam!
  • Ulf Harrys Farsa
    Korsriddaren skrev 2010-09-13 00:24:14 följande:
    Senast jag satte larm i bilen (DEFA, a´3500 fanns det inte någon manuell avstängningsknapp. Det var inte heller ett skitlarm, utan av branschen rekommenderat.
    Alla Defa jag har sprungit på har haft manuella knappar (man behöver dock inte montera det om man vill)
  • anne h
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-09-13 00:15:23 följande:

och vem har sagt att jag har ett "clas ohlson-larm"? bara undrar...

Där sitter ett Volvo originallarm. Men var fanken SITTER den där avstängningsknappen? Det kan ingen svara på, tydligen..
    Jag VET att jag använde den för typ 6 år sedan, så inte minns jag exakt var den finns..

Nå, jag får se i dag, ska hämta hem bilen i kväll så då lär jag få kräla efter golvet i bilen och leta. Synd bara om syrran som fick en kall natt
Svar på tråden Panik - Volvo 945 som larmar, batteriet i fjärren slut