Inlägg från: Majken |Visa alla inlägg
  • Majken

Vad är max ålder för att skaffa barn?

superelin skrev 2010-09-14 12:38:04 följande:
    Alla ni som svarar 50 +, hur tänker ni egentligen? Är det rätt mot barnet att ha en mamma på 70 år när den é 20 år gammal? Jag är mest nyfiken på svar,  tacksam om någon vill svara mig på denna frågan.
    Det finns pigga 70-åringar och detf inns trötta 30-åringar - det handlar ju inte om åldern i sig utan om hur man förvaltar sitt eget liv. Hellre en pigg/sund 40-åring som blir mor än en sjuk/trött osund 30-åring...
    Love my M-girls
  • Majken
    MariaHBG2010 skrev 2010-09-14 15:21:03 följande:
    30+ tycker jag i alla fall. 
    Ooops, då är vi MÅNGA som skaffat barn alldeles för sent i livet enligt dig alltså?

Fick min yngsta dotter nära min 38-årsdag och jag känner mig som världens bästa förälder till henne, är lugn & stabil, har en stabil ekonomi, ett långvarigt( och även det stabilt) förhållande/äktenskap, lång erfarenhet av att vara mamma osv...

Skulle vilja veta vad exakt det är som gör att det hade varit bättre om jag fått henne 8 år tidigare för jag förstår verkligen inte det??
    Love my M-girls
  • Majken
    Majken skrev 2010-09-16 11:19:02 följande:
    Ooops, då är vi MÅNGA som skaffat barn alldeles för sent i livet enligt dig alltså?

Fick min yngsta dotter nära min 38-årsdag och jag känner mig som världens bästa förälder till henne, är lugn & stabil, har en stabil ekonomi, ett långvarigt( och även det stabilt) förhållande/äktenskap, lång erfarenhet av att vara mamma osv...

Skulle vilja veta vad exakt det är som gör att det hade varit bättre om jag fått henne 8 år tidigare för jag förstår verkligen inte det??
    Puffar tråden och hoppas få svar på min fundering ovan...
    Love my M-girls
Svar på tråden Vad är max ålder för att skaffa barn?