Sälja guld
Är det säkert att göra det på nätet?
Någon som har erfarenhet som kan ge några tips?
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Gäller att sälja det till någon som säljer det som det är och inte smälter ner det (om dom nu verkligen smälter ner det som dom säger?).
I Malmö så är det oftast enligt min erfarenhet guldaffärer som ägs av araber som betalar bäst. (jämför de 200 kr/g som jag fick med 140 kr som jag blev erbjuden från en med etablerad guldsmed).
Men smsguld ger absolut ett acceptabelt pris.
Tack på förhand!
har oxå använt mig av smsguld och det var klockrent...Snabbt,enkelt och fick mycket pengar för lite skrot. Rekomenderas ![]()
Tack alla! ka kolla på smsguld var lite skeptisk till dem så det är skönt att höra lite om dem.
Dom gör sig ju en rejäl hacka om man bara får så lite
Jag jämförde priser mellan smsguld och ett företag/butik! Bättre betalt i butiken! Så jag gick dit med mitt och fick ett par tusen!
En annan sak som avgjorde var att du kan bli lurad. Du skickar ditt guld, de svarar med ett pris. Vill du inte acceptera det får du betala flera hundra för att få tillbaka ditt guld. De kan alltså blåsa dig om du inte har koll på själv hur mycket guld du har och hur mycket det är värt. Då har du liksom inget att säga till om!
WonderMIllian: Om jag inte är nöjd med priset vad händer då? Svar: Om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med det guldpris vi är beredda att betala för ditt guld ber vi dig att kontakta oss inom tre dagar. Vill du så har du möjligheten att få tillbaka ditt guld, som då skickas hem till dig igen så snart vi återfått de pengar som utbetalats för ditt guld. För oss är det viktigt att du är nöjd med det guldpris vi betalar för ditt guld. Vill du ha tillbaka ditt guld skickar vi givetvis tillbaka det utan kostnad för dig
Självklart ska du kolla alla företag och deras priser och vad de betalar så att du får ett så högt pris som möjligt. Själv jobbar jag på SMS Guld och det finns en del felaktigheter i den här tråden som jag vill korrigera.
SMS Guld har försäkring upp till 100 000 kronor. Vid ännu högre belopp så kontakta oss.
SMS Guld uppdaterar sina priser även nu under finanskrisen. En del företag har sk avgång på 5% eller tar avgifter för värderingar vilket vi inte gör när man handlar över nätet. Vi tar ingen returavgift för att skicka tillbaka guldet oförsäkrat. Ifall du vill ha guldet returnerat med försäkring (vilket de flesta vill) tar vi ut en självkostnadsavgift för detta som i dagsläget är 65 kronor.
Ifall du hittar en butik som betalar mer så vill jag väldigt gärna veta det. Skicka mig ett mail på daniel.larsson@smsguld.se
Efter allt jävla tjat på nyheterna om hur helvetes mycket krångel, polisanmälningar mm mm det är stor risk att råka ut för, gång efter annan, så fortsätter folk att sälja sitt guld via nätet.
Det övergår mitt förstånd !!!
Oj det här var länge sedan jag var inne. Tack för tipsen! 
Jag har god erfarenhet av GuldAdam. Har sålt i deras butiker såväl som via nätet till dem.
Kikade på deras hemsida och de har nu 12 butiker runtom i Sverige som bara köper guld.
Kanske finns någon i närheten av dig ?
Det vet jag inte men det kan jag kolla upp i framtiden om jag ska sälja mer. Sålde det jag hade i Stockholm :). Tack för tipset! Alltid bra att få lite koll.