förväntan skrev 2010-12-29 12:07:07 följande:
Hello!!
Nu är vi nyflyttade till australien. Allt har gott fint. Lite hemlängtan imellanåt, men det har jag nog räknat med. Men vad det regnar!!!! Tur med en dag med uppehåll iallafall.
Swe down under, skrev till dig i en annan tråd också, men iallafall nu är vi här. Bor i Currumbin, så det är ju runt hörnet. Har inte kommit igång med min ansökan ,med leg ännu, känns lite ångestfyllt när jag förstår vilken tid det tar.
Vi har fått plats på ett dagis. Verkar jättebra faktiskt, men visst är det sjukt dyrt. De har grupper för 16mån- 2 år, 2-3 år , 3-4 år, sedan prep fattade jag det som. Det var väldigt ordning o reda på allt, bra visning o info. Mkt bättre än hemma måste jag säja. De har 2 dagars inskolning, men jag kommer nog inte jobba då, så det bli nog lite längre efter vad killarna behöver. De är 1,5 o 3,5 år.
JP76, hoppas flytten gått bra.
Annbom, lycka till med all planering inför flytten hör av dig om du behöver stöd med tankar när flytten närmar sig.
Tack, det kommer jag nog att behöva. En liten fråga om flytt av grejor. Har ni fraktat med båt och vad kostade det?