• Anonym (Kanske?)

Ni som blivit gravida med Bisolvon - berätta era historier!

Har både hört och läst om folk som blivit gravida med hjälp av läkemedlet bisolvon, både med och utan avsikt!
    Nu vill jag höra era berättelser!

Har själv tänkt att börja med bisolvon i nästa cykel, börjar bli desperat (på försök 36) och vill prova ALLT!

Mina frågor är:

1. Använde ni bisolvon i tablettform eller flytande?
    2. Hur mycket per dag?
    3. När i cykeln började ni med medecinen? Direkt efter mens och stopp vid äl, eller vad?
    4. Hur många månader tog det för er med bisolvon?
    5. Tog ni båda bisolvon, eller bara den ena partnern?

Hoppas att någon känner att de vill svara, är så nyfiken på statestiken! :)
    Kramar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-30 17:14
    Kopierar från flisans pres.. så att jag ska komma ihåg hur jag ska göra sen i nästa cykel!

Det här åt jag: Rosenrot extra stark 2/dag, Multikvinna (vitaminer)maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag (slemlösande)
    Min man åt: Zinktabletter 3/dag, Multiman maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag.

Alla tabletter utom Bisolvon hittar du på Naturapoteket. Bisolvon är reseptfritt och finns på vanliga apoteket.

Vitaminerna och omega 3 äter ni varge dag. Zinken och rosenroten äts från mensens första dag till ÄL. Bisolvonet räcker det med att äta i en vecka tom ÄL

• Svar på tråden Ni som blivit gravida med Bisolvon - berätta era historier!
  • Anonym (Kanske?)

puffar

• Mysgosmys

Ja, jag skulle också vilja veta faktiskt då jag funderar på detta...

• Anonym (Kanske?)

Nån?

Okej, nån som provat och det inte har lyckats för då?
    Ute efter alla erfarenheter!

• grunkan

HAHAHA ursäkta, men Bisolvon?? Är inte det hostmedicin? xD
    Jag dricker nämligen det just nu, mot just hosta. Hur i hela friden ska det kunna hjälpa till??

Ursäkta ts om jag låter okänslig, men jag tyckte det såg lite kul ut ^^

• Mysgosmys
    grunkan skrev 2010-09-13 22:54:33 följande:
    HAHAHA ursäkta, men Bisolvon?? Är inte det hostmedicin? xD
    Jag dricker nämligen det just nu, mot just hosta. Hur i hela friden ska det kunna hjälpa till??

Ursäkta ts om jag låter okänslig, men jag tyckte det såg lite kul ut ^^
    Bisolvon är slemlösande och ska hjälpa till att tunna ut ÄL sekretet.. :)
    Är lite skeptiskt jag också, men är villig att prova det mesta då vi är på försök 30. Eller ja, vi bestämde oss för att siffran pressar oss, så vi är på försök 4 nu sen vi började om.. :)
    Men ypu get the picture ;) 
  • Anonym

Bisolvon är slemlösande och gör så att man får litte slemmigare och eventuellt mer fertilt sekret i slidan vid ägglossning. Spermierna har lättare att simma igenom det. de flesta kvinnor har redan bra ägglossningssekret med vissa behöver lite hjälp med det och då passa bisolvon (hostmedicin).

Man börjar käka bisolvon 1½-1 vecka innan man ska ha ägglossning. Man ska ta så som det står på förpackningen och inte överdosera.

• Anonym

Många kvinnor dricker grapefrukt juice istället,det ger också ett mer fertilt sekret och ett bra ph-värde i slidan som spermierna kan leva länge i

• Anonym (Kanske?)

Är det ingen som har provat bisolvon och blivit gravid?

Svar på tråden Ni som blivit gravida med Bisolvon - berätta era historier!