Inlägg från: Anonym (det funkade!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (det funkade!)

Ni som blivit gravida med Bisolvon - berätta era historier!

1. Använde ni bisolvon i tablettform eller flytande?
    flytande
    2. Hur mycket per dag?
    Maxdosen
    3. När i cykeln började ni med medecinen? Direkt efter mens och stopp vid äl, eller vad?
    Några dagar efter mens och och fortsatte lite till någon vecka efter äl

4. Hur många månader tog det för er med bisolvon?
    Det tog sig på det försöket. Har annars försökt bli gravida sedan juni 2008 med två mf som resultat. När jag blev gravid denna gång hade jag precis fått mf (4 januari) och hann inte få mens igen innan jag blev gravid.

5. Tog ni båda bisolvon, eller bara den ena partnern?
    Ja, vi båda tog bisolvon. Mannen fram till och under ÄL och jag fortsatte ca en vecka till.

• Anonym (det funkade!)
    Anonym (Maybe) skrev 2011-03-02 15:03:41 följande:
    Men då kan det ju lika gärna ha varit MF hormonerna som gjorde att det tog sig direkt :)
    Hej,
    Jo iofs =) Men jag har haft mf tidigare och aldrig försökt att bli gravid efteråt med hjälp av Bisolovon. Jag har heller aldrig blivit gravid direkt efter mf utan att det har tagit runt 8 månader. Vi har försökt bli gravida sen juni 2008.
  • Anonym (det funkade!)
    Anonym (Maybe) skrev 2011-03-03 22:02:32 följande:
    Oj jaså!
    Ja här verkar det inte funka med bisolvon.. iof så vägrar mannen äta dem, han fattar inte varför han ska äta dem när han inte är sjuk och jag vet inte hur jag ska förklara.. :/ 
    Var ni på utredning nånting då?
    törs inte det vi nämligen...

Vi har försökt sen maj 2008... Ett tidigt MF tror jag (plusade på bim +5 och fick mens samma dag) för ett par månader sen. Förutom det  - ingenting...
    Japp =) tror att tricket är att båda dricker det. Har för mig att bisolvonet gör att simmarna simmar bättre =) Förutom att dricka bisolvon käkade vi båda vitaminer (vitamin man resp vitamin kvinna). Japp vi har varit på utredning och fått gå igenom IVF som misslyckats. Det var en misslyckad IVF som jag fick senaste missfallet från. Hann vara gravid 3 veckor innan det gick dåligt.  Vår utredning visade dels att mannens simmare var lite "tröga" och dels att jag hade en massa myomer i livmodern, varav ett som buktade in i livmoderhålan.

Gå och kolla upp er - om det är något så kan de hjälpa er!

Lycka till ! kram!
Svar på tråden Ni som blivit gravida med Bisolvon - berätta era historier!