• qzectb

Vad gör du och din partner när ungarna somnat?

Läser. Hänger tvätt. Jobbar. Tar en sväng på Internet som nu. Suckar lite över att hon alltid tycker att böcker är intressantare än jag. Om tvätten tar lång tid så smyger jag ner i sängen i släckt sovrum när tvätten är hängd och hon har släckt medan jag var i tvättstugan.

Ja, det sammanfattar väl en typisk kväll här.

• qzectb
    mamion skrev 2010-09-13 22:49:24 följande:
    Vi sitter i varsin ände av rummet, vid varsin dator i ca 2-3 timmar innan klockan alltid är för mycket och vi inser att vi ska lägga oss. Vi pratar inget eller äter aldrig tillsammans... *suck*
    Rätt likt oss alltså. Tyvärr. Nåja, nog pratar vi lite ibland (när hon tar näsan ur boken), men äter gör vi ju inte efter att barnen somnar, det är för sent.

Men ni som gör nåt roligare, det är bara att gratulera.
  • qzectb
    oyra skrev 2010-09-21 21:53:33 följande:
    sitter bredvid varann i soffan med varsin dator och slösurfar tills det är dags att gå och lägga sig, då vi upptäcker att maten står kvar på bordet och hemmet är i kaos
    Vi sitter på var sitt håll och läser, jobbar eller slösurfar. När barnen är i säng går hon och lägger sig medan jag röjer köket och hänger tvätten. Bara en miljon barnstrumpor kvar att sortera så kan jag lägga mig...

Nåja, hon har faktiskt köksröjningen varannan dag så det är inte fullt så illa, men många kvällar är det så. Speciellt är den där tvätten efter nattning vanlig. Jag kör en maskin under kvällen och när det väl är lungt i huset så kan jag gå och hänga den.
Svar på tråden Vad gör du och din partner när ungarna somnat?