• Tiffany

PSYKBRYT!

jag är orolig :,( Jag är DÖDSOROLIG!
    mina två bröder 13 år gamla, är på rymmen ifrån deras nya behandlingshem :(
    De håller tydligen på att lifta upp till sthlm vilket är en lång väg utan pengar o allt

• Svar på tråden PSYKBRYT!
  • honeybunny87

Om inte polisen är kontaktad så föredrar jag att du kontaktar dom :)

• Tiffany

Jo dom är det, letar för fullt ursh känns inge roligt alls detta..

• honeybunny87

Okej, ja då finns de nog inte så mycket att göra mer än att hoppas att dom hittar dom snart.
    Hoppas det löser sig till de bästa!

hannahks.blogg.se , klassad narkoman och ensamstående gravid!
  • Anonym

Men hur gammal är du? Hur långt bort från dom är du?
    Varför behandlingshem vid en unga åldern?

• Tiffany

Jag är i chocktillstånd! ifrån SMÅLAND till Tierp som ligger ovanför UPPSALA har mina bröder liftat hela vägen, tog dom 9 timmar med poliser efter sig hela tiden .. är helt chockad över situationen. nu är dom hemma på ruta ett hos mor min. jag är glad att dom är säkra men oj vilken chock allting blev! 13år gamla bara.-.

• Anonym
    Tiffany skrev 2010-09-14 00:25:06 följande:
    Jag är i chocktillstånd! ifrån SMÅLAND till Tierp som ligger ovanför UPPSALA har mina bröder liftat hela vägen, tog dom 9 timmar med poliser efter sig hela tiden .. är helt chockad över situationen. nu är dom hemma på ruta ett hos mor min. jag är glad att dom är säkra men oj vilken chock allting blev! 13år gamla bara.-.
    Så dom är i säkerhet nu då?
    Men är det mamman domska vara hos trots behandlingshemmet? Eller har dom "rymt" hem?
  • Tiffany

Dom har rymt hem, jo dom är säkra hemma.. men dom rymde hem ifrån deras behandlingshem

• Anonym
    Tiffany skrev 2010-09-14 00:30:45 följande:
    Dom har rymt hem, jo dom är säkra hemma.. men dom rymde hem ifrån deras behandlingshem

Men kommner dom inte att hämtas tillbaka. Är det SOL eller LVU på dom?
  • Tiffany

Jo det kommer dom garanterat .. det var lite si och så om det blev LVU på dom, soc tyckte inte det var tillräckligt och det var varit ett jävla tjohej fram och tillbaka men om dom inte har satt det redan så görs det nog nu..

dom inser ju inte att dom bara gör det värre för dom själva hela tiden :(

• Anonym ()
    Tiffany skrev 2010-09-14 00:45:11 följande:
    Jo det kommer dom garanterat .. det var lite si och så om det blev LVU på dom, soc tyckte inte det var tillräckligt och det var varit ett jävla tjohej fram och tillbaka men om dom inte har satt det redan så görs det nog nu..

dom inser ju inte att dom bara gör det värre för dom själva hela tiden :(
    Det är svårt att inse det när man är 13 år, är ju näst intill omöjligt!  Det är ju svårt för "vanliga"  välmående 13 åringar att göra det så vad ska det inte vara för dom?!
    Att dom är på behandlingshem i deras unga ålder måste ha en historia bakom sig och det finns säkerligen kanske en anledning till detta och för dom barnen är det ännu svårare att inse vad som är bäst då dom ofta känner sig både svikna, arga,ensamma och ledsna....
  • Tiffany

Det blev garanterat LVU på ena grabben som nu sitter på en låst avdelning i Enköping, den andra åker väl tillbaka till Småland.. finns det något värre än att behöva må såhär dåligt över vad som händer i ens familj? Jag älskar mina bröder, skulle det någonsin hända dom något skulle jag gå under, dem har haft ett helvetes liv precis som jag och tyvärr blev det för mycket för dom, jag började med medicin för att dämpa min aggressivitet .-.

Jag har hört att det inte är så bra på låsta avdelningar, personalen som jobbar där kan vara otrevliga och sådant..

nån som har nån erfarenhet av sånt?

• honeybunny87

Jag har varit på den låsta akutavdelningen på Råby, helt underbar personal som skojade och skämtade HELA tiden! Alltid jättebra stämning, om det var någon som strulade till det så gick inte det ut över oss andra, likadant på dom andra låsta avdelningar jag bott på. Har bott på ett öppet HVB-hem där personalen var förjävliga.

Visst, det är stränga regler och det är svårt att följa dom ibland, man mår ju inte så bra heller. Men det finns alltid någon man kan prata med, någon man känner xtra mkt för. Det är iallafall min uppfattning :)

• Anonym

Ok Tack honeybunny

Jag har talat med en kvinna som blev tvångomhändertagen och hamnade på de mest sjuka ställerna där personalen låste in henne i sitt rum dygnet runt typ , fanns ingen sysselsättning alls, drogade ner henne totalt så fiort hon sa ett ord :,(

• Anonym (mamma)

Honeybunny87: Läste lite i din blogg och blev lite fundersam. Enligt vad jag kunde läsa mej till är du gravid och har missbrukat både alkohol och tyngre droger under graviditeten. Fostret tar ju lätt skada, särskilt i början av graviditeten. Har du pratat med din bm om det? Menar inte att hoppa på dej på något sätt, undrar bara hur du tänker kring det.

• honeybunny87
    Anonym (mamma) skrev 2010-10-03 22:47:30 följande:
    Honeybunny87: Läste lite i din blogg och blev lite fundersam. Enligt vad jag kunde läsa mej till är du gravid och har missbrukat både alkohol och tyngre droger under graviditeten. Fostret tar ju lätt skada, särskilt i början av graviditeten. Har du pratat med din bm om det? Menar inte att hoppa på dej på något sätt, undrar bara hur du tänker kring det.
    Hej! Jag har inte varit inne här på ett tag och därför inte sett att du skrivit detta förrän nu.
    Jag fick reda på min graviditet i vecka 9 och ja jag har missbrukat både alkohol och tyngre droger, fram tills den dagen. Min bm vet om detta och jag har även fått göra ett ultraljud tidigt i graviditeten, då såg dom inga missbildningar eller nåt sånt.
    hkempinski.blogg.se - en lite annorlunda gravidblogg!
Svar på tråden PSYKBRYT!