• Trasseltroll

Voksi Classic eller Voksi Urban?

Vi har tänkt köpa en Voksi åkpåse till våran kommande bebis. Har tidigare kännt på classic-varianten och den verkar toppen! Men nu har jag titta på Voksi urban på nätet och börjar fundera... Har ingen möjlighet att känna på en sådan eftersom den inte säljs i butik där vi bor.

Gillar att det är dragkedja istället för knyt på Urban-varianten, men på Classic går den använda som filt på golvet eller som täcke just för att man kan knyta upp den...

Är det någon skillnad i värmen på dom? Urban har dunfyllning och ullplatta och Classic har bomull och ullplatta...

HjälpGlad

• Svar på tråden Voksi Classic eller Voksi Urban?
  • Trasseltroll

absolu ingen som har erfarenhet om dom här åkpåsarna?Obestämd

• Ellabay

Jag köpte nyss en voksi urban och tyckte den kändes mkt bättre än den med knyt men båda har ju sina fördelar. Men för mig och min man så valde vi att ta urban.

• Trasseltroll
    Ellabay skrev 2010-09-25 18:46:51 följande:
    Jag köpte nyss en voksi urban och tyckte den kändes mkt bättre än den med knyt men båda har ju sina fördelar. Men för mig och min man så valde vi att ta urban.
    Nu har jag köpt mig en Voksi Urban också, som jag fick idag... Har en liten fråga bara:) Kan man dra åt helt runt huvudet? Så att det blir "tätt" runt ansiktet.... Jag får inte till det iaf! Känns som att det kommer att komma ner så mycket kall luft i åkpåsen nu? Runt hals och axlar... På classic varianten vet jag att det går nämligen. Har inte fått bebisen än heller så jag kan inte testa på riktigtTungan ute 
  • johanlina

Jag puffar lite för den här tråden för jag velar också vilken modell vi ska köpa. Vi var och kände på dem idag och jag måste säga att de kände s helt olika att ta i, Classic kändes betydligt varmare än Urban som mer kändes som en "vanlig" åkpåse. Fördelen som jag ser det med Urban att den går att ta isär så man får en liten åkpåse när de är riktigt små och ligger i liggvagn medan Classic är för stor för att få ner i liggvagnen. Skulle vara mycket intressant att höra era erfarenheter!

• Trasseltroll

Vi köpte först en Urban men jag blev inte helt nöjd med den...just för att den inte går att "dra åt" lika mycket runt ansiktet som classicen och känns inte lika varm. Så det slutade med att vi bytte till en Classic och jag kunde inte vara mer nöjd nu!! Visst är den stor, men i våran Emmaljunga-liggdel funkar den jättebra. Har man en mindre vagn blir det nog svårt... Har varit kanon som filt på golvet också när det har varit golvkallt. Och våran dotter sover hur gott som helst i den...oftast somnar hon redan i hallen innan vi hunnit ut. För oss blev det helt rätt med en Voksi Classic iaf!

• johanlina

Tusen tack för svaret! Alltid bra att få höra vad andra tycker! Synd att Classic är för stor för vår liggdel (Brio Go), jag får nog köpa en vanlig sovpåse till denna säsong (BF 6/3) och sedan köpa en Voksi classic till nästa vinter då pyret kommer att ligga i liggvagn. 

Fler åsikter och tankar uppskattas! 

Svar på tråden Voksi Classic eller Voksi Urban?