• Kimban

Spindlar i lägenheten

Vi bor i lägehet e våning upp och har fått sjukt mycket spindlar, jag har hört att det tyder på bra innomhusmiljö me jag skiter i det, jag vill INTE ha spindlar hemma!
    En del är döda, vi har katt och jag funderar på om det är ho som dödar dom men inte vill äta dom, en del är ju skit stora.
    Me vad gör man för att bli av med dom? Har en son på 15 månader och ha lär ju ätit någon av de döda när man inte hunit se den.
    HJÄLP MIG!!

• Svar på tråden Spindlar i lägenheten
  • Raskask

Dammsug upp dom. Dammsug i tak och hörnor och överallt där de håller till. Jag tror inte att det är speciellt farligt att äta döda spindlar, men det är ju inte kul att tänka sig sitt barn smaskandes på spindlar förstås.

• mamma smurfen

Kontakta din hyresvärd, som i sin tur kan kontakta skadedjursbekämpare

Fram tills dess så använd er av myrr..men BARA där er son inte kryper, dvs balkongen, garderobs golv.... , stäng alla öppna fönster, då de gärna kryper in där framemot kvällen, de går på värme, som mygg ungefär......

Annars så dammsug, dammsug å dammsug ÖVERALLT.... 

Lycka till 

• Diablo

När vi flyttade till vårt hus så hade det stått tomt i sex månader och var fullt med gigantiska spindlar, jag har fobi och kunde knapt vara själv hemma. Ringde då till ett företag som arbetar med skadedjurssannering. Men de sa att de kunde inte hjälpa mig. Spindlar dör inte av giftiga sprejer och liknande. Utan vi fick plocka dem efter hand som vi såg dem. Och det där med att det är god innomhusmiljö tror jag är en gammal skröna, för vi har skitfuktigt och fullt med mögel över allt;-(

Mitt tips är att damsug ofta, och gärna under och bakom möbler i springor vid golvet mm. Och så plocka dem du ser. Ser du äggpåsar så plocka bort dem. Lycka till!

Har man tur behöver man inget vett!
  • Diablo
    Frontline skrev 2010-09-14 09:58:27 följande:
    Testa elektroninken till hjälp...

www.insektsfri.se/product.asp?prod=369
    Fick något liknande av min sambo när jag fyllde år, tycker inte att den fungerar!
    Har man tur behöver man inget vett!
  • musli
    Frontline skrev 2010-09-14 09:58:27 följande:
    Testa elektroninken till hjälp...

www.insektsfri.se/product.asp?prod=369
    Fungerar inte kan jag säga.

Antingen så dammsuger man bort dem eller slår ihjäl dem eller *rys* flyttar ut dem... eller så lever man med dem...
    Vi har hus-spindlar i vårat hus, de största är som en snusdosa ungefär och de är skitsnabba...
    Men jag har börjat acceptera att det är så, de bor mest i källaren så det är bara nån enstaka som förvirrat kommer upp i huset. Sen har vi massor med små-spindlar av olika slag i badrummet och sovrummet men där dammsuger jag lite då och då i taket så försvinner några varje gång...  :)
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • Kimban

Hade det varit så att vi bodde i hus och hade de i källarn hade det varit lugnt, men dom är ju i lägenheten. Sista va i förrgår i sovrummet. Tycker det är äckligt även om ja vet att de är ofarliga!

• Hoppetossan 79

Testa att köpa radar raid och spraya med den utanför fönster och dörrar. Den dödar spindlar så vist finns det  gift som dödar spindlar....

Men som flera skrivit innan bästa sättet att hålla borta spindlar är att damsuga frenetiskt.

• Kojbe

Köp loppsprej på burk till hund/katt. sprayar du det på spindlarna kryllar de ihop sig o dör pronto.

Svar på tråden Spindlar i lägenheten