Inlägg från: Närvi2Blir3 |Visa alla inlägg
  • Närvi2Blir3

Polyp på livmodertap!!!

När jag skulle bli spolad så upptäckte läkaren en polyp på livmodertappen, hon sa bara du har en polyp på livmodertappen jag ska bara klippa bort den. Jag skulle ljuga om jag sa att det inte gjorde ont, men min mamma har också haft det och då har dom tagit bort dom på annat sätt som inte har gjort ont. Om det var med laser eller frysning.
    Men det verkar ju inte vara något farligt, för dom sa aldrig något mer om det sen.
    Ring till en riktig gyn och rådfråga om du är orolig. Jag är väldigt skeptisk till BM på mvc tex.

Lycka till!

• Närvi2Blir3

Jag vet faktiskt inte om den var stor men det kanske den var.. Visserligen var det ju en gynläkare som hittade min och dom skulle ju redan in och rota och ha sig där inne så då kanske hon tyckte att hon lika gärna kunde ta bort den..

Prata med kvinnokliniken dom kan ju sin sak, och så slipper du oroa dig.

• Närvi2Blir3

Skönt att du får komma dit men det var ju lustigt att det ska behöva ta sån tid.. Hoppas att dom snabbar på det lite.. Men samtidigt kanske man kan se det som att det inte är farligt , hade det varit det så borde du ju ha fått komma direkt.

Lycka till nu och tala gärna om hur det går.

• Närvi2Blir3

Det var ju lustigt att hon inte har anteknat det, men dom är konstiga.
    Jag hade en BM en gång som blev sur för att jag var helrakad, och sa högt och tydligt för sig själv samtidigt som hon skrev in i min journal: Väldigt rakad kvinna söker hjälp för.... Hon var bara tvungen att visa vad hon tykte om det så att jag verkligen skulle förstå det..
    Du kanske ska rikta in dig på att du ska ta bort den, då kanske det känns lättare om det blir så?

• Närvi2Blir3

Men förhoppningsvis klipper dom ju inte bort den på dig, utan tar bort den på annat sätt. Och även om dom klipper bort den så kanske det inte gör så farligt ont, min livmodertapp är vriden så läkaren tog en tång och "bände upp den" som hon så fint sa så det kan ju ha varit något med det med..

Idioten som designade gynstolarna borde få bo i en sån. Dom är lika otrevliga att ligga i varenda gång.

• Närvi2Blir3
    Grodanbollan skrev 2010-09-16 07:27:52 följande:
    Ohh huvva.... det lät inte skoj att "bända upp nått" direkt, men jag har väl 2-3mån att vänja mig på??... ;)
    Haha jaa gynstolar.. inte så skoj alls, sen säger dom "SLAPPNA AV...".. jo tjena, som man kan göra det i en gynstol så bra?
    Nej det är inge roligt.. Men det behöver ju säkert inte du göra, tror inte att det r så vanligt att livmodertappen är vriden.
    Haha ja slappna av ja, jag hoppar högt så fort dom sätter ett finger på benet.
Svar på tråden Polyp på livmodertap!!!