• Mysgosmys

Utslag på äl test två dagar i rad?

Hej alla,

Jag ska ha äl på onsdag. Men igår så kände jag ett välbekant hugg i ena äggstocken, och testade därför med äl test. Det visade positivt!

Men jag tänkte att jag ska ju faktiskt inte ha förrän på onsdag, så det kan ju vara upp till 48 timmar innan det är dags för äl, så jag hoppade att sexa igår eftersom min man oftast är trött och inte orkar flera dagar i rad, så jag skippade det igår till fördel för idag (hoppas jag).

Tog ett nytt äl test imorse, som också visade positivt.

Men jag hade för mig att testen bara ska ge utslag en dag, inte två? Och tänk om äl är imorgon som den ska? Vad betyder det egentligen när stickan ger utslag två dagar på raken? Och ja, strecken är lika starka. Eller teststrecken är lite starkare än kontrollstrecken.

Bör jag sexa ikväll eller ska jag vänta tills imorgon?

Tack för svar!
    Kramar 

• Svar på tråden Utslag på äl test två dagar i rad?
  • Verra88
    var jag du skulle jag ha sex ikväll, För att inte ta risken att mssa ÄL så det finns spermier som kan möta ägget då det fallerr.
  • EEJ

Jag få alltid utslag två dagar... Det var någon klok människa här på FL som sa att : utslag en dag= äl inom 24 timmar. Två dagar= äl inom 48 timmar. Det skadar ju inte att ha sex ikväll, då står dom ju och väntar när ägget släpper.

• Mysgosmys
    EEJ skrev 2010-09-14 12:34:54 följande:
    Jag få alltid utslag två dagar... Det var någon klok människa här på FL som sa att : utslag en dag= äl inom 24 timmar. Två dagar= äl inom 48 timmar. Det skadar ju inte att ha sex ikväll, då står dom ju och väntar när ägget släpper.
    Ska jag alltså räkna med att igår var det inom 48 timmar och nu är det inom 24 timmar? Tänk om den ger utslag imorgon också då, är det inom 12 timmar då??
  • pållan

Jag får också alltid utslag två dagar. ÄL-testen visar ju när hormonet som får äggen att lossa stegras, de visar inte själva ägglossningen.

• Mysgosmys

Ja jag vet, endast tempning kan avgöra om ägget verkligen släppt..

Men förutom utslag på äl test så känner jag ju alltid av min äl fysiskt, med hugg i äggstock osv.. då borde väl ägget släppa, när det känns?

Men den kommer alltså att inträffa inom 24 timmar troligen from att jag testade?? 

• Mysgosmys
    EEJ skrev 2010-09-14 12:34:54 följande:
    Och det där med att dom står och väntar har inte fungerat för oss på två och ett halvt år, har alltid kört innan äl och det verkar inte funka.. så därför är jag extra noga med att inte missa äl nu...
  • Mysgosmys

Men märks det inte om ägget inte släppt förresten. Testet brukar ju ge noll utslag dagen efter äl, då borde väl ägget ha släppt? Annars så borde väl kroppen fortsätta försöka och alltså ge utslag fler dagar? Det kanske är därför jag ser utslag två dagar förresten, för att ägget inte vill släppa... :(

• Mysgosmys

Enligt FL så är min ÄL på onsdag.. enligt libresse,se så är ÄL på lördag...=/ Enligt test så är äl idag. Fan,,
    Vem ska jag lyssna på??

• grunkan

Har också för mig att det är 48h i framtiden den första dagen, och 24h i framtiden den andra dagen... Mitt visar alltid streck i två dagar :)

• Mysgosmys

Ja idag gav testet inte utslag iaf, så då bör ju äl ha varit tycker jag.. :)

Mysko att 87 personer läst detta, men ingen av dessa (förutom de som svarat) kan nånting om ägglossningsstickor *skratt*

Tack till er som orkat bry er om min kanske dumma fråga.. :) 

Svar på tråden Utslag på äl test två dagar i rad?