• Mysgosmys

Utslag på äl test två dagar i rad?

Hej alla,

Jag ska ha äl på onsdag. Men igår så kände jag ett välbekant hugg i ena äggstocken, och testade därför med äl test. Det visade positivt!

Men jag tänkte att jag ska ju faktiskt inte ha förrän på onsdag, så det kan ju vara upp till 48 timmar innan det är dags för äl, så jag hoppade att sexa igår eftersom min man oftast är trött och inte orkar flera dagar i rad, så jag skippade det igår till fördel för idag (hoppas jag).

Tog ett nytt äl test imorse, som också visade positivt.

Men jag hade för mig att testen bara ska ge utslag en dag, inte två? Och tänk om äl är imorgon som den ska? Vad betyder det egentligen när stickan ger utslag två dagar på raken? Och ja, strecken är lika starka. Eller teststrecken är lite starkare än kontrollstrecken.

Bör jag sexa ikväll eller ska jag vänta tills imorgon?

Tack för svar!
    Kramar 

• Svar på tråden Utslag på äl test två dagar i rad?
  • Jennie med ie

Positivt 2 dagar är fullständigt normalt. LH-stegringen varar normalt mellan ett och två dygn, därmed är utslag både en, två och t o m 3 dagar normalt beroende på hur man liksom tajmar det.

Vem man ska lyssna mest på av ÄL-test och diverse räknare och hemsidor? Testen givetvis, de utgår ju från hur din kropp beter sig just nu, inte från siffror och mallar och hur det varit _tidigare_. Tyvärr är ju ÄL-test inte hundraprocentiga och nån garanti för något alls, men de är som sagt betydligt mer tillförlitliga än ren statistik och diverse dataprogram som inte ens har pejl på just din kropp just nu.

• Mysgosmys
    Jennie med ie skrev 2010-09-15 07:47:26 följande:
    Positivt 2 dagar är fullständigt normalt. LH-stegringen varar normalt mellan ett och två dygn, därmed är utslag både en, två och t o m 3 dagar normalt beroende på hur man liksom tajmar det.

Vem man ska lyssna mest på av ÄL-test och diverse räknare och hemsidor? Testen givetvis, de utgår ju från hur din kropp beter sig just nu, inte från siffror och mallar och hur det varit _tidigare_. Tyvärr är ju ÄL-test inte hundraprocentiga och nån garanti för något alls, men de är som sagt betydligt mer tillförlitliga än ren statistik och diverse dataprogram som inte ens har pejl på just din kropp just nu.
    Men eftersom stickan inte gav utslag idag, så borde väl ägget ha släppt? Eller varför sjunker annars LH värdet?
  • Jennie med ie
    Mysgosmys skrev 2010-09-15 14:32:11 följande:
    Men eftersom stickan inte gav utslag idag, så borde väl ägget ha släppt? Eller varför sjunker annars LH värdet?
    LH-värdet sjunker för att stegringen är över, bättre kan jag inte förklara.

Testerna visar bara hur hormonerna beter sig, i detta fallet LH-hormonet. Det är ingen garanti för att ett ägg verkligen lossat, det kan inte testerna känna av.
  • Trynträ

Jag började testa i måndags och har fått utslag tre dagar i rad. Vet inte vad jag ska tro. Kanske hade jag utslag redan på söndagen men vi var bortresta i helgen så jag kunde inte testa då. Kände ju av det hela i helgen med men nu känns det som det avtagit lite så jag ska testa idag igen. Vete sjutton hur jag ska tolka när ÄL varit eftersom jag fått utslag flera dagar. Får jag det idag med så blir jag knäpp.

• Mysgosmys

Visst är det frustrerande!

Egentligen så kanske man ska sexa varje dag under äl veckan, för att vara säker, men jag kan omöjligt få min man att orka det xD 

• Trynträ
    Mysgosmys skrev 2010-09-16 10:57:52 följande:
    Visst är det frustrerande!

Egentligen så kanske man ska sexa varje dag under äl veckan, för att vara säker, men jag kan omöjligt få min man att orka det xD 
    Ja och inte minns jag hur vi gjorde när dottern blev till heller för då var maken redigt trött på att försöka eftersom vi fått mf innan och innan det så hade jag inte haft mens på ett halvår. Som tur var gick det vägen då för annars kanske han gett upp försökandet totalt.

Nu är vi dock inne på ett syskon och andra försöket. Första försöket var inte så allvarligt eftersom han velade fram och tillbaka om han ville ha nåt barn och jag hade inte riktigt koll på ÄL. Fast jag hade nog ÄL när jag trodde även om testet visade minus för jag fick mens två veckor senare.

Har lite svårt att hålla mig från att testa nu men det sägs ju att det är bra om urinen är så koncentrerad som möjligt så jag ska härda ut en stund till. Känns i alla fall mindre i magen idag så kanske hade jag ÄL igår då. Kan ju ta 12 -48 timmar från det att man får stegring på testet så helt omöjligt är det inte eftersom jag fick första stegringen i måndags. I söndags testade jag inte. Så synd bara att det inte fanns möjlighet att sexa lite igår och i förrgår. Men man får väl leva på hoppet att de överlevt från söndagen och måndagen. Hehe.
  • Trynträ

Alltså nu börjar jag tro att det är nåt fel på endera mig eller testen. Det visade stegring idag igen. Nu har jag ett test kvar av CB. Visserligen passerade de bäst före datum i juli men för den skull ska de väl inte sluta fungera. Vet i alla fall att jag i förra cykeln fick ett minus med dem så då måste det ju vara min kropp som är kajko. Nu har jag alltså fått stegring 4 dagar i rad. Betyder det att jag aldrig får nån ÄL eller hur ska jag tolka det? Kommer nog att köpa ett gravtest också eftersom jag ska på fest på fredag. Tror definitivt inte att jag är gravid men vill vara helt säker.

• Mysgosmys

Ja det är ju folk som fått pos på äl test flera dagar i rad och sen grav testat och så har de varit gravida!
    Så det tycker jag att du ska testa! :)

Jag fick ju bara utslag de där två dagarna, testade igår och då var det svagt, alltså negativt.. så jag hoppas att jag hade äl i tisdags! Fick maken i säng då, och innan dess i söndags så hoppas :) 

• Trynträ

Nu har jag köpt två gravtest men jag tror definitivt inte att jag är gravid eftersom jag fick mens när jag skulle och det är inte så jättelängesen. Testar mest bara för att veta om jag kan dricka vin på fredag eftersom vi ska ha jobbfest. Får jag negativt så är det ju min kropp som spökar vilket inte är helt otroligt med tanke på hur oregelbunden mens jag hade innan jag fick barn.

• Mysgosmys

Jo det förstår jag, jag brukar testa innan bim om det är så att jag planerat att dricka ett glas vin eller två under bim... Bara för att vara säker :)

Lycka till! 

• Trynträ

Fick märkligt nog gravid på testet så nu känner jag mig allmänt förvirrad. Var och köpte ett digitalt nu också så jag ska veta hur många veckor det är. Kan ju va så att jag fått ett mf för 22 dagar sen och att hormonet är kvar i kroppen. Strecket var dock rätt så starkt så jag vete sjutton. Hade ju som mens då. Måste kolla bland mina inlägg om det är så att jag skrivit nåt om när jag kände mig extra varm i kroppen för det kände jag mig när jag var gravid förra gången. Denna gång har jag dock inte känt nåt i brösten. Har ju spänt lite extra en hel vecka nu också och det vore ju skumt om det kändes så om man fått mf tycker jag.

Undrar just vad jag ska hitta på för orsak att inte dricka alkohol imorrn? Jag som fixat övernattning och allt pga anledningen att för en gångs skull inte behöva vara nykter på jobbfesten. Hehe.

• Mysgosmys

Haha men vad kul! Grattis! Men hormonet är väl inte kvar så länge efter mf, eller?
    Har för mig att man kan få som en vanlig mensblödning vid bim även fast man är gravid också!

Haha jadu, säg det.. drick ur en plastmugg så folk inte ser vad det är du dricker ;D
    Eller säg att du måste vara chaufför åt någon senare på natten.. :P 

• ensandra

Är du säker på att du fick mf, Trynträ?

Jag trodde jag också fick mf när jag var gravid, med det visade sig tillslut att det inte var det.

• Mysgosmys
    ensandra skrev 2010-09-16 19:26:46 följande:

Jag trodde jag också fick mf när jag var gravid, med det visade sig tillslut att det inte var det.

Men hon skrev ju att det kan vara så, inte att det är så.. ;) Så säker är hon nog ej :)
  • Mysgosmys

En annan sak om äl... jag har aldrig några äl flytningar! Alltså de där trådiga.. :S

Har haft vattniga o hala ett tag, men under äl hade jag såna där vita lotionsflytningar... måste man ha äl flytningar för att bli gravid?? Vore ju tråkigt om det är det som är felet...

Ännu mer tråkigt om jag inte ens har äl.. Trots positivt utslag på ältest och den skarpa smärtan jag känner i äggstocken... :S 

• Trynträ
    Mysgosmys skrev 2010-09-16 19:06:40 följande:
    Haha men vad kul! Grattis! Men hormonet är väl inte kvar så länge efter mf, eller?
    Har för mig att man kan få som en vanlig mensblödning vid bim även fast man är gravid också!

Haha jadu, säg det.. drick ur en plastmugg så folk inte ser vad det är du dricker ;D
    Eller säg att du måste vara chaufför åt någon senare på natten.. :P 
    Tack! Är lite osäker hur länge hormonerna stannar kvar. När jag fått det tidigare så har de försvunnit när blödningen tagit slut så det verkar ju skumt om jag fått mf. Känns ju som det är nåt som händer där i magen. Spänner lite och så är jag fortfarande väldigt varm.

Digitaltestet visade 3+ dvs att befruktningen skedde för mer än 3 veckor sen så det finns ju chans att jag fortfarande är gravid. Ska ta ett nytt test om en vecka få se och är det positivt så vill jag ha ett VUL. Skulle kunna vara i v.7+1 nu.

Chaufför går tyvärr inte för jag bor flera mil hemifrån och de andra bor i samma stad. Kanske kan man sno åt sig en ölflaska och hälla ut innehållet och hälla i vatten istället.
  • Trynträ
    ensandra skrev 2010-09-16 19:26:46 följande:

Just nu tror jag inte det när jag fick 3+ på testet och jag fortfarande är varm, spänner i magen och ÄL testet visade positivt 4 dagar i rad (eller mer).
  • Trynträ
    Mysgosmys skrev 2010-09-16 20:24:44 följande:
    En annan sak om äl... jag har aldrig några äl flytningar! Alltså de där trådiga.. :S

Har haft vattniga o hala ett tag, men under äl hade jag såna där vita lotionsflytningar... måste man ha äl flytningar för att bli gravid?? Vore ju tråkigt om det är det som är felet...

Ännu mer tråkigt om jag inte ens har äl.. Trots positivt utslag på ältest och den skarpa smärtan jag känner i äggstocken... :S 
    Jag vill inte minnas att jag får så mycket flytningar. Det verkar ta sig ändå.
Svar på tråden Utslag på äl test två dagar i rad?