• Svar på tråden Kan ägget ha fäst redan 3 dagar efter ÄL ?
  • Philippa

Nja, det är nog för tidigt....

• Hormonermedhumör
    littlemissunshine skrev 2010-09-14 13:54:40 följande:
    ja det är möjligt, mellan 3-10 dagar efter ÄL fäster ägget.
    Har läst det med. Var har du hört/läst det själv ? Pratade nämligen nyss med en BM på gynmott och hon sa att det tar 2 veckor
  • Hormonermedhumör
    Hormonermedhumör skrev 2010-09-14 15:14:53 följande:
    Har läst det med. Var har du hört/läst det själv ? Pratade nämligen nyss med en BM på gynmott och hon sa att det tar 2 veckor
    Har läst det med. Var har du hört/läst det själv ? Pratade nämligen nyss med en BM på gynmott och hon sa att det tar 2 veckor innan ägget inplanteras i slemhinnan ! Hur förklarar man då att många får plus innan BIM ? Själv fick jag hugg i livmodern 5 dagar efter ÄL sist jag var gravid...
  • littlemissunshine
    Hormonermedhumör skrev 2010-09-14 15:16:14 följande:
    Har läst det med. Var har du hört/läst det själv ? Pratade nämligen nyss med en BM på gynmott och hon sa att det tar 2 veckor innan ägget inplanteras i slemhinnan ! Hur förklarar man då att många får plus innan BIM ? Själv fick jag hugg i livmodern 5 dagar efter ÄL sist jag var gravid...
    jag vet det pga att min BM sagt det.
    2 veckor?!
    det är ju då man har sin mens & därmed kan få ett plus pga hormoner.
  • Kazeer
    Hormonermedhumör skrev 2010-09-14 15:16:14 följande:
    När jag gjorde RUL sade BM att det kan ta upp till 2 veckor innan ägget fäster.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Hormonermedhumör
    littlemissunshine skrev 2010-09-14 15:34:10 följande:
    jag vet det pga att min BM sagt det.
    2 veckor?!
    det är ju då man har sin mens & därmed kan få ett plus pga hormoner.
    Precis vad jag sa...men men...
  • Hormonermedhumör
    Kazeer skrev 2010-09-14 15:36:39 följande:
    När jag gjorde RUL sade BM att det kan ta upp till 2 veckor innan ägget fäster.
    "upp till 2 veckor" är ju nåt helt annat...det är ju de som inte testar pos förrän ett par veckor efter BIM...men alla de som plussar innan BIM (vilket är majoriteten) måste jag haft ägg som fäste INNAN två veckor gått eftersom det sen också tar ett par dagar innan man har nog med hormoner för att det ska ge utslag på tester !
  • Kazeer
    Hormonermedhumör skrev 2010-09-14 15:40:23 följande:
    "upp till 2 veckor" är ju nåt helt annat...det är ju de som inte testar pos förrän ett par veckor efter BIM...men alla de som plussar innan BIM (vilket är majoriteten) måste jag haft ägg som fäste INNAN två veckor gått eftersom det sen också tar ett par dagar innan man har nog med hormoner för att det ska ge utslag på tester !
    När jag blev gravid senast måste ägget ha tagit lååååång tid på sig att fästa.

Jag vet att "bebistillverkning" skedde som allra senast den 28 april.
    Jag skulle ha haft ägglossning den 3 maj men hade det troligtvis runt den 30 april.
    Vid RUL så fick jag ett BF som angav att ägglossningen var den 13 maj.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Hormonermedhumör
    Kazeer skrev 2010-09-14 15:46:48 följande:
    När jag blev gravid senast måste ägget ha tagit lååååång tid på sig att fästa.

Jag vet att "bebistillverkning" skedde som allra senast den 28 april.
    Jag skulle ha haft ägglossning den 3 maj men hade det troligtvis runt den 30 april.
    Vid RUL så fick jag ett BF som angav att ägglossningen var den 13 maj.
    Du menar väl inte att ägglossningen var den 13 maj utan att ägget fäste då ?
Svar på tråden Kan ägget ha fäst redan 3 dagar efter ÄL ?