• Anonym (Fetto)

Hur går jag ner i vikt snabbt?? HJÄLP!!

Nu är det så att vi ska på bröllop om två veckor och jag känner att jag vill ner i vikt... snabbt!

Fick mitt andra barn för 11 veckor sen och nu sitter man här och väger 89kg på mina ynka 167cm..

Mår katastrofalt p.g.a detta, känner mig ej längre attraktiv.. vill absolut inte visa mig naken för min sambo, mår kasst när man ser andra smalare tjejer som kläderna sitter perfekt på medans de kläderna hade sett ut som hej-kom-o-hjälp-mig på dem.

Jag är 22 år och är intresserad utav det yttre och VILL se bra ut men just nu känner jag mig som en valross..

Känner inte för att minska i vikt saaakta så det tar år för då tappar jag motivationen.. suck.. utan vill ha en snabb viktminskning iaf till en början så man blir motiverad att fortsätta när man ser bra resultat..

så om någon sitter på nå bra bantningsinfo så dela mer än gärna med dig

PS: vill gärna gå ner 20kg.. hur gör jag det på snabbast sätt???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-14 20:44
    ser ut som hej-kom-o-hjälp-mig på MIG skall det givetvis stå
  • Svar på tråden Hur går jag ner i vikt snabbt?? HJÄLP!!
  • Anonym (-13 kg snabbt)

Hoppa över alla kolhydrater och ät mer protein istället. Dvs inget bröd, pasta, ris, potatis, mjöl eller socker. Minska på frukten. Absolut inget godis eller läsk.
    Mycket ägg och ost och fisk.

Se också till att röra på dig varje dag! Ta raska långpromenader med barnvagnen eller cykla om du har nån som kan passa barnen.

Jag tror dock att alla vettiga människor tycker att det är helt ok att en nästan nyförlöst kvinna har lite extra knubb och att det inte är ngt fel med det. Det är ju för att ha att ta av till amningen. Om du ammar så hjälper det dig att snabbare bli av med knubbet. Och se till att få i dig mycket näring om du ammar! Barnets behov av näring är viktigare än ditt behov av att bli smal! Lycka till!

• Memme81

Just ja...du kanske ammar, då kanske inte cambrige är bra, kolla upp det först:)

• Anonym (Fetto)

ne jag ammar inte, annars hade jag givetvis inte tänkt tanken att banta.. medans jag ammade så tänkte jag ej i de banorna men nu när man ej ammar längre så...

• Anonym (samma)

Jag ska också på bröllop om två veckor (det är min pappa som gifter sig) och vill hemskt gärna tappa så många kg det bara går tills dess. Jag är 158 cm kort och väger just nu ca 70 kg. Ska börja med Cambridge eller någon annan pulverdiet imorgon och köra ren kur ända till bröllopet.

• Um muhammed

Lungna ner dig :)
    Motion och nyttig mat är väl igentligen det som hjälper.
    Har du provat zumba, det är ju ganska enkelt när man har barn eftersom man kan göra det hemma och det är betydligt svettigare än det ser ut.

Önskar dig lycka till!!

• Anonym (itrim)

Hej!
    gick ner massor med itrim. 17 kg på 9 veckor. Jag är inte en sån som fuskar utan håller mig till dieten och dricker rikligt med vatten.
    Lycka till! 

• Anonym (Fetto)

itrim? o det är?

• Anonym (samma)
    Anonym (Fetto) skrev 2010-09-15 09:34:58 följande:
    itrim? o det är?
    google.se
Svar på tråden Hur går jag ner i vikt snabbt?? HJÄLP!!