• MariaN

Åkpåse till Bugaboo?

Hej!

Ni är alla så kunniga så jag hoppas på att ni kan komma med några hjälpande tips till mig. Vi har en Bugaboo Cameleon och nu börjar det bli dags att köpa en åkpåse till den.
    Vi använder bara sittdelen då lilleman är så pass stor att han vill sitta upp när han är vaken.

Vi bor uppe i Sundsvall där det är ganska kallt på vintern och många dagar under vinterhalvåret är vi också i fjällen där det kan vara VÄLDIGT kallt.
    Har varit och tittat på Bugaboos åkpåse, men det känns inte så jättevarm och mysig. Många vi känner tipsar om Voksipåsen om man vill ha en VARM åkpåse.

Någon som har en voksipåse till Cameleon?
    Eller har ni tips på någon annan?

• Svar på tråden Åkpåse till Bugaboo?
  • Happiness10

Hej
    Läste i din blogg att ni köpte vagnen som var demo ex.
    varifrån köpte du den..? Är mkt intresserad av att köpa en ..
    Tacksam för svar =)

• MariaN

Hej!
    Vi köpte vagnen ifrån 3ebutiken.se.
    Dom hade lagt ut en annons på blocket där det stog att dom sålde demoex.
    Mailade dom och dom var snabb och svara och skickade bilder på vagnen.
    Fick också väldigt bra pris och vagnen var som NY! Jag är jättenöjd.

• jean1

Hej!

Bor själv i Sundsvall och har en Bugaboo . I vintras hade vi liggdelen då vår dotter var nyfödd, då hade vi en lånad varm och go klassisk "täck"-åkpåse. I våras och nu i höst när vi har sittdelen så har vi Bugaboos egna. Jag tvivlar precis som du på att den är tillräcklig i vinter när det blir som kallast. De modeller jag fått tips om är 7am och Elodie Details. De ska tydligen passa bra. Är själv jättesugen på en från 7am...

Sedan finns det de som säger att med ett fårskinn under och Buggans egna åkpåse och en extra filt om det blir kallt, ska räcka, men jag är nog mer för en varm och go åkpåse och lite mindre kläder iaf.

• HA82

jag har en voksi urban i en cameleon, det funkar fint!, ta med vagnen  till affären och prova olika påsar i den

• MariaN

jean1: Ja har kikat lite på dom jag med och dom ser bra ut. Håller helt med när du säger att man vill nog satsa på en varmare åkpåse så man slipper alla kläder. Min lilla kille somnar väldigt snabbt när han blir trött så för oss skulle det underlätta mycket om man kan lägga ner honom i åkpåsen när han blir trött, utan att ta på en massa kläder.
    Vet du om dom säljer 7am någonstans här i stan?

h82: Vi provade en Urban i vagnen på en affär här och det såg väldigt bra ut. Du har ingen erfarenhet av Voksi Classic Mini?

• MammaTove

Nu hade vi inte Buggan när det var som allra kallas i vintras, men vi hade den i februari-mars och då använde vi en Lodger-åkpåse som passar urbra i! Den är i två lager som man kan dela, så nu när det är lite kallare på kvällarna har vi bara fleecelagret..

• jean1
    MariaN skrev 2010-09-19 20:06:33 följande:
    jean1: Ja har kikat lite på dom jag med och dom ser bra ut. Håller helt med när du säger att man vill nog satsa på en varmare åkpåse så man slipper alla kläder. Min lilla kille somnar väldigt snabbt när han blir trött så för oss skulle det underlätta mycket om man kan lägga ner honom i åkpåsen när han blir trött, utan att ta på en massa kläder.
    Vet du om dom säljer 7am någonstans här i stan?

h82: Vi provade en Urban i vagnen på en affär här och det såg väldigt bra ut. Du har ingen erfarenhet av Voksi Classic Mini?
    Nej tyvärr vet jag ingen, tror ingen i stan säljer dem faktiskt...?
Svar på tråden Åkpåse till Bugaboo?