Inlägg från: anlito77 |Visa alla inlägg
  • anlito77

Hur vet jag om det är mobbing?

Jadu, jag känner igen mig, vi har också en 4 årig tjej som är lite försiktig men ändå glad och verkar nöjd med dagis. Vi frågar dock ibland då säger hon att hon inte fått vara med(de är 3 jämnåriga tjejer till) .Nu har vi tagit upp detta med dagis så de ska observera barnen och utvärdera senare plus att de har ständigt prat om hur man är en bra kompis mm. Vi får hoppas att det blir bättre för jag börjar också märka att hon faktiskt börjar bry sig om de andra barnen sagt något elakt mm. Åh lider med dig, vet att detta är jobbigt, för mig också kram

• anlito77

mammabamma: Skönt att det inte var värre än så. Jag litar också på hennes duktiga pedagoger som de senaste veckorna verkligen tagit tag i detta, nu leker dottern med alla möjliga, hon hade en bästis innan som det var lite strul med men de leker nu igen. Jag tror att de vuxnas inverkan har gjort barnen till bättre kompisar, de har olika teman hur man är en bra kompis och hur man säger stopp till mobbing, verkar fungera över förväntan. Jag är också lugnare nu men håller öronen öppna....

Svar på tråden Hur vet jag om det är mobbing?