Sambolagen?
När jag och min dåvarande bodde ihop så köpte vi en dyr barnvagn, denna vagn används fortfarande, när vi bodde ihop, efter att barnen föddes (06 och 08) så har jag varit hemma med dom frånsett en kort period då jag studerat (ca 8månader).
Nu har det 1½år sedan vi separerade och när jag flyttade ut så fick han behålla i princip allt "det var ju ändå han som betalat för det mesta" resonerade jag och det var helt okey för mig men nu börjar jag bli irriterad, denna barnvagn används fortfarande av det mindre barnet och nu vill han inte längre att jag ska ha rätt att använda den eftersom det är han som har betalat den, jag misstänker att han tänker sälja den och om han gör det så kommer han få ca 6-7000 och enligt honom så han han rätt att göra det och behålla alla pengar själv men vad säger lagen egentligen?
Jag tycker att jag har varit tämligen storsint och låtit honom behållit bra mycket vid separationen, även sådant som var mitt.
så: får han sälja vagnen utan mitt medgivande och då behålla alla pengar själv?
(Det här är alltså ingen moralisk fråga om någon tycker att jag får skylla mig själv som har "levt på honom" utan jag undrar vad lagen säger)