Inlägg från: Anonym (också chef) |Visa alla inlägg
  • Anonym (också chef)

Så jävla arg på min chef!!!

Anonym (Chef) skrev 2010-09-16 07:44:42 följande:
    Jobbar själv som chef och det är ibland riktigt tungt och jobbigt. Det är inte alla arbetsplatser som har "vikarier" som går att få tag i. Ofta är det någon annan som egentligen skulle vara ledig som får komma in och täcka upp, alternativt att de som jobbar får stå en man kort hela dagen, eller det sistnämnda; att chefen själv får lägga sina egna arbetsuppgifter åt sidan och jobba i den sjukes/vabbandes tjänst för att sedan ta igen sitt eget på obetald fritid.

Själv tycker jag att de anställda ska känna lite ansvar och skyldighet att göra det bästa jobb man kan. Att ha inställningen "chefen får fixa", är det värsta man kan ha! Man är ju anställd för att utföra ett arbete och när någon är borta mycket blir det ofta dubbel börda på resten av gänget. Finns det två föräldrar med i bilden så finns också möjligheten att dela på VAB!

Givetvis håller jag med om att den här chefen kunde ha betett sig på ett annat sätt och, som TS skriver, förklarat situationen och snällt försökt höra om det inte gick att mannen var hemma en dag för att det var svårt att ordna en vikarie eller vad det nu kan ha varit.
    Du har så rätt!

Och på mitt jobb är det skiftarbete, vilket inneburit otaliga 16-timmarsskift för mig, där jag bara får betalt för 8 + stress att försöka hinna med det jag ska göra mellan den sjukes uppgifter.
    Och många som vabbar skulle ju iofs kunna ta kvällskiftet när partnern är hemma är från sitt arbete, men nä - det är för jobbigt. I min bransch är det inte "bara" att skaffa en vikarie, och det är mitt ansvar att det flyter på på arbetsplatsen.

Det folk inte fattar att tack vare att jag gjort 16-timmarsdagar, täckt upp här och där och arbetat på obetalt fritid så blev jag chef - med högre lön! Jag tjänar fortfarande mindre än min man, men han är äldre och har en annan bakgrund så det är som det ska vara, jag är på god väg att knappa in - på grund av att jag ger något till min arbetsplats! Bara en tanke till er som tycker att TS ska kräva högre lön för ett arbete hon inte utför...
Svar på tråden Så jävla arg på min chef!!!