Så jävla arg på min chef!!!
Jag jobbar själv som chef, och när jag började att arbeta som det för ett par år sedan så vet jag att mina medarbetare upplevde mig som väldigt "på"!!
Inte att jag i frågasatte orsaken varför de var hemma utan att de tyckte att jag stressade dem med frågor som; "när kommer du tillbaka, du kan väl höra av dig i morgon så jag vet" osv.
Detta berodde inte alls på att jag inte ville eller tyckte att de skulle vara hemma utan helt enkelt på min egen osäkerhet och stressen över att klara verksamheten. Mitt team tog upp detta med mig, och det är jag väldigt glad för, eftersom jag inte själv förstod hur jag lät och hur mina frågor uppfattades.
Jag har skrivit detta förut i andra inlägg, och vill poängtera detta igen, vi chefer, vi är också människor, vi gör fel och gör misstag, är inte det minsta perfekta och ofelbara. Men det viktigaste här, tycker jag, är att du är ärlig,
Ta en diskussion med din chef, berätta hur du känner och hur du upplevde den här situationen.
Jag är oerhört tacksam för att mina medarbetare tog upp detta med mig, och gav mig en ärlig chans att förbättra mig och mitt beteende.
Lycka till!!