Inlägg från: Anonym (mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamma)

Så jävla arg på min chef!!!

Jag kan väl delvis förstå hans tanke, däremot inte hans sätt att framföra det!
    Att man har förståelse för sin arb.givare och kollegor och ibland låter maken Vabba kanske hade gjort att din chef uppskattar dig för det och DÄRFÖR höjer din lön?  Sätt er ner och diskutera hur ni kan förbättra situationen.

Hade jag varit du hade jag över huvudtaget inte tagit upp anledningen. Anledningen till VARFÖR man väljer att vara hemma och vabba istället för den andre föräldern är egentligen inget arbetsgivaren behöver veta.

• Anonym (mamma)

Jag tycker att det är ett väldigt dåligt av din chef att ring upp dig och säga som han gjorde och fram för allt inte vara otrevlig. 
    Men samtidigt tycker jag att du bör ta dig en funderare över din inställning till jobbet. Min man tjänar dubbelt så mycket som mig men det betyder inte att jag tar all vab eller all föräldraledighet. På vab delar vi 50/50. Mitt jobb är viktigt för mig trots att jag tjänar dåligt eller i allfall sämre än min man. Du har hamnat i som jag ser det typisk "kvinnofälla". Jag jobbar på en arbetsplats där det bara jobbar kvinnor (på förskola) och många av mina kollegor är alltid hemma när deras barn är sjuka för att deras män inte kan, vilket gör att det alltid fattas folk. Det skulle göra stor skillnad om deras män var hemma någon gång. På vilket jobb kan man inte vara hemma då och då för att ens barn sjukt? Är det ekonomin som styr så anser jag att man har alldedes för små marginaler. Tänk om maken själv blir sjuk och måste vara hemma, då har han ju dessutom karens.

Svar på tråden Så jävla arg på min chef!!!