Så jävla arg på min chef!!!
Omorfia skrev 2010-09-15 19:48:02 följande:
Som chef skulle jag också bli irriterad på TS oavsett hur valid hennes ursäker är, men att skälla ut henne i telefonen är grov oproffsigt och respektlöst. När det dessutom är första gången hon vabbar så finns det liksom inget att gnälla på. Sen ska hon även gå på föräldraledighet om drygt 3 månader och det är inte ens säkert att ungen är sjuk något mer till dess.Höna av fjäder från chefens sida tycker jag.
Men, oproffsigt av chefen. Du kommer nog aldrig få en bättre inställning från din chef så jag säger som så många andra, skaffa ett nytt jobb. Jag blev headhuntad när jag var gravid så det finns möjligheter och man behöver inte ta sådan skit.
Ett stalltips är att alltid när det hettar till och du inte riktigt vet vad du ska säga, försök hitta ett sätt att återkomma. "Jag hör att du verkligen vill diskutera det här men jag måste... (ta tempen, byta blöja, ta hand om..). Jag ringer upp dig om ett tag så kan vi diskutera detta när jag inte är stressad." Du kommer att framstå kanon och chefen kommer att få en stund att fundera på vad de vill ha sagt egentligen och kanske inte låta stridens hetta ta över.