Inlägg från: stormfågel |Visa alla inlägg
  • stormfågel

Så jävla arg på min chef!!!

Vilket jobbigt samtal det blev och hur ärlig du än var, och hur mkt du än har ställt upp för företaget så var det nog tyvärr du som blev förloraren.... Även om du har "rätten på din sida"

Jag tycker att du ska visa att du är en "sansad och rakryggad" medarbetare och be chefen om ett samtal direkt när du kommer tillbaka. Där kan du ta upp alla gånger du ställt upp extra för företaget, att du varit lojal i många år och att det är första gången du vabbar.  Be om ursäkt för att du brusade upp men förklara sakligt dina argument. Var snabb så att du hinner fråga efter ett samtal före chefen!

Då anser jag att du är "vinnaren" och chefen får känna att det var han som var pinsam och överreagerade (om det nu behövs en vinnare )

Lycka till!

• stormfågel
    Ellianda skrev 2010-09-16 14:56:26 följande:
    Alla ni som är chefer här i tråden och som irriterar er på att anställda vabbar – funderar ni aldrig på att (givetvis när den anställde är tillbaks på jobbet) ta en diskussion om hur den anställde ska kunna jobba trots att det ibland blir mycket vab. 

Skulle man dela mer med partnern om man fick högre lön (dvs så att lönebortfallet blev mindre)? Kan man fixa några hjälpmedel (bärbar dator, uppkoppling) så att den anställde kan jobba hemifrån, antingen under dagen eller under kvällen? Kan man deala med att betala t ex städhjälp så att den anställde får några timmar över en annan kväll i veckan för att göra arbetsuppgifterna? 

Om man har många småbarnsföräldrar som ofta vabbar inom ett område kanske man får satsa på ökade personalresurser/mer regelbunda vikarier! Arbetsklimatet och stressen blir ju inte bättre för någon om man blir arg på den som är hemma med sjukt barn. De som måste jobba och stressa extra för att någon är hemma är inte glada, och den vabbande föräldern är oftast inte heller särskild glad – sjuk unge hemma, som man ibland kanske är väldigt orolig för, nattvak och läkarbesök, och så en arbetsplats där stressanda arbetsuppgifter väntar så fort man kommer tillbaka, och irriterande arbetskamrater. Chefen har absolut ett ansvar för allas arbetsmiljö, och för att se till att _allas_ arbetsuppgifter blir hanterbara. Hade jag en chef som surade för att jag vabbade skulle jag försöka söka mig bort från den arbetsplatsen. Jag vill inte att mitt barn ska bli lidande för att jag inte vågar vara borta från jobbet!
    Så sant!
  • stormfågel
    Anonym (ARG) skrev 2010-09-16 18:03:00 följande:
    En annan sak jag inte berättat - när jag var på intervjun för detta jobbet för några år sedan så frågade faktiskt chefen mig om vi hade tänkt att skaffa barn för det hade ju inte vart så lämpligt!!Just då hade vi inte dom tankarna så jag svarade nej så klart.
    Jag misstänker att det kan vara en del av problemet, han tycker nog att jag "lovat" att inte skaffa barn...?!

Många som tycker jag ska byta jobb, och ska sanningen fram så har jag funderat på det redan innan detta då dety tyvärr inte är nån rolig eller trevlig stämning på jobbet...av olika orsaker som dock inte alls har med detta att göra.

För övrigt så blir säkert några av er glada när jag berättar att chefen och hans flickvän inte har sagt ett ord till mig idag på jobbet....och det är väl rätt åt mig? :D 
    Vilken enormt barnslig chef!  Vissa fattar man bara inte hur de har blivit chefer, med allt vad det innebär.
    Lycka till! och byr jobb när du får tillfälle.
Svar på tråden Så jävla arg på min chef!!!