• Anonym

Så jävla arg på min chef!!!

Så du förstår inte din chef alls??

Du tänker bara på DIG och DIG?

Visst, klart du ska vabba när du har bestämt det, men man måste ha förståelse mot varandra...eller? Det kallas respekt...

Det kanske inte finns vikarier för dig?

• Anonym

Den dagen som jag börjar jobba (på ett förhoppningsvis nytt jobb) så kommer min sambo att få ta hela VAB-grejen tills dess att jag har fått fast tjänst. O sen efter det kommer vi att dela på den.

Inget företag gillar att en är hemma på VAB så då få man försöka dela på det. Detta är vad jag tycker. Sen ekonomin är väl en sak. Men om han tjänar 8000kr mer / mån så har han ju dessutom högre ersättning än dig från FK väl? Så så mkt kan ni väl inte förlora på det egentligen. Kanske jag som är dåligt insatt i hur det funka.

• Anonym

Chefen skulle naturligtvis inte sagt som han gjorde. Men du borde nog inte sagt anlednignen heller utan bara sagt att "nä, det går inte". Om du inte vill ta en diskussion med din chef så bör du nog inte ge honom anledningar som går att diskutera.

#4: Om TS man tjänar mer än vad taket är så förlorar de en del pengar jo.

• Anonym

Men hjälp! Jag fattar faktiskt inte att ni kan hålla med chefen! Tycker absolut inte att en chef ska bete sej på det viset!!! Är chef själv och skulle ALDRIG uttrycka mej så som din chef gjorde!
    TS kanske inte skulle gett en anledning till att säga nej, men jag förstår att hon blev oerhört ställd när han ringer och frågar, man hinner inte alltid vara så snabbtänkt att man svarar så som man kanske skulle svarat om man fick lite "betänketid".

TS jag håller fullkomligt med dej! Han ska verkligen inte ens ifrågasätta varför du är hemma om det inte har skett upprepade gånger. Det är dessutom företagets fel att de inte har extrapersonal att ta in när någon är sjuk alt. VABar. Dessutom om du alltid ställt upp så tycker jag att han ska ha det i åtanke, och att man kanske prioriterar annorlunda när man har barn med i bilden.
    Det är iaf min synpunkt!

• Anonym

Jag sambo har en chef som detta. Vår son har varit mycket sjuk som barn med nedsatt imunförsvar och sjuk jämt, även ett par operationer och allt vabbande det innebär runt om det.
    Jag har tagit det mesta, jag var timmis, det fanns vikarier och chefterna tyckte aldrig att det var konstigt att bara jag var hemma, dels för att vi tjänar mer på det och att i hans jobb finns inte samma möjligheter att täcka upp för varann, inga större kriser, men lite förlorad inkomst till företaget om man är borta.

Hade vabbat i tre veckor i samband med en operation, sen gick det ett par veckor och sonen blev sjuk. Jag kunde inte vara borta just den dagen och sambon fick vabba, han blev då ifrågasatt vad det var för fel på mig som inte kunde ta vabben istället..EN dag av typ 100..helt otroligt..denna chef vet dessutom om situationen runt sonen.

• Anonym

Jag är barnlös och arbetar. Jag blir skittrött på att plocka upp andra människors arbetsuppgifter och slita dubbelt för att de väljer att vara hemma och ta hela vabben. Det är ett oskick.

Visst ska man prioritera sin familj, men om man inte är villig att dela vabben med sin man kanske man ska vara hemmafru?

• Anonym

Men herregud, att vabba för sina sjuka barn är en lagstadgad rättighet. Skit i era snåla och oförstående arbetsgivare,vad säger facket om trakasserier som deras medlemmar utsätts för? Om någon nu pratat med sitt fack om saken. Helt ärligt räcker det inte med pressen man känner med barn som är sjuka ofta och vid olämpliga tillfällen, ekonomin blir drabbad och desutom ha rabiata chefer som ringer och skäller för att man måste vabba gör hela situationen med att ha barn jobbig.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-09-15 13:15:50 följande:
    Jag är barnlös och arbetar. Jag blir skittrött på att plocka upp andra människors arbetsuppgifter och slita dubbelt för att de väljer att vara hemma och ta hela vabben. Det är ett oskick.

Visst ska man prioritera sin familj, men om man inte är villig att dela vabben med sin man kanske man ska vara hemmafru?
    Eller hemmaman? Är ju inte alltid mannen som tjänar mest...
  • Anonym

Min man har 50.000 efter skatt. Jag har 20.000 efter skatt. Vi delar på Vabben. Varför? JO för att mitt jobb är lika viktigt som hans (anser jag) och det är viktigt för barnen att också kunna vara med sin pappa när de är sjuka.

Att använda pengarna som argument är bara en dålig ursäkt.

• Anonym
    Anonym (ARG) skrev 2010-09-15 19:35:50 följande:
    Det handlar inte om vems jobb som är viktigast. Utan om att vi får ett till barn om 3½ månad och vill hinna spara så mycket pengar som möjligt tills jag går hem. Då räknas varje krona. Så nej, det är ingen dålig ursäkt att använda ekonomin som argument, inte för oss. Det är helt enkelt bara så det är!
    Ja, men då får du helt enkelt acceptera att din chef tycker att du prioriterar fel. Men varför bryr du dig, du ska ju vara borta en väldigt lång tid från jobbet (jag antar att din man inte ska ta så mycket ledigt?).
Svar på tråden Så jävla arg på min chef!!!