Inlägg från: Emmamartina |Visa alla inlägg
  • Emmamartina

Så jävla arg på min chef!!!

DorisD skrev 2010-09-16 18:15:08 följande:
    Men ärligt TS. För det första så begick din chef ett lagbrott vid din intervju så redan där visade han på sin låga kompetens. För det andra tycker jag du ska sluta att försvara dig här. Du har INGET att försvara dig mot. Du har rätt att vab'a, lagstadgad rätt. Det torde inte komma som en nyhet för din chef att människor gör det när man har småbarn. Det torde inte heller komma som en nyhet att folk skaffar barn eller att de gör egna val baserat på en mängd privarta omständigheter som chefen inte har något med att göra. Men eftersom din chef verkar förvånad över detta kanske du ska infomera honom om det. Samtidigt som du informerar honom om att du inte uppskattar hans påhopp som du ser som en projecering på hans bristande kompetens i att planera verksamheten efter det faktum att folk blir sjuka/varb'ar.
    Jag tycker du för sakens skull ska informera facket om vad som skett, det kan vara värt mycket om han fortsätter sitt beteende och du hamnar i en konflikt med honom. Skriv ner datum, tid och omständigheter samt vad som blir sagt. Även om det är små gliringar. Eftersom han uppvisar ett mönster om det började redan vid intervjun verkar det ju inte helt orimligt att du hamnar i mer blåsväder.
    Iofs var det några år sen jag läste arbetsrätt, men då fick jag lära mig att det faktiskt inte är olagligt att fråga om någon är gravid eller planerar att skaffa barn. Å andra sidan har jag rätt att ljuga om jag får en sådan fråga, det är inget arbetsgivaren kan använda emot mig senare (en rättsenlig lögn).
Svar på tråden Så jävla arg på min chef!!!